نماینده کردستان با بیان اینکه هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها با تصویب لایحه نیز شفاف‌سازی نمی‌شود، گفت: لایحه شفاف سازی مالی انتخابات اگر تصویب شود، تا دلتان بخواهد جا برای دور زدن دارد.

"محمد بیاتیان" در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون ارائه لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی به مجلس گفت: عملیاتی شدن این لایحه بستگی به این دارد که چقدر مباحث مختلف در آن لحاظ شده است. 

نماینده کردستان اظهار داشت: اینکه بندهای لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی در کشور ما جا بیفتد، راهی بسیار طولانی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پول‌های بی‌حساب و کتابی به خصوص در شهرهای کوچک صرف هزینه‌های انتخاباتی می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه می‌توان به شام و ناهارهای انتخاباتی یا کمک‌های نقدی به نهادها، سازمان‌ها، مساجد، مدارس و دیگر مراکزی که مورد توجه مردم است، اشاره کرد.

بیاتیان با تاکید بر این مسئله که هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند بپذیرد که یک کاندیدای انتخابات مجلس هزینه‌های میلیاردی کند، گفت: سوالی که در این باره در اذهان عمومی شکل می‌گیرد این است که صرف این هزینه‌های کلان واقعاً برای چه چیزی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها با تصویب این لایحه نیز شفاف‌سازی نمی‌شود، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به شفافیت در این باره برسیم، باید به قالب حزبی رجوع کنیم. به این معنا که احزاب علاوه بر اینکه کاندیداها را معرفی می‌کنند، هزینه‌های تبلیغاتی نیز از طریق این نهاد باشد، چرا که در این قالب قابل کنترل‌تر است.

بیاتیان خاطرنشان کرد: با مطرح شدن بحث شفاف‌سازی انتخاباتی تخلفاتی روی خواهد داد، به این معنا که کاندیداها دیگر به نام خودشان پول نمی‌دهند، بلکه از نام افراد دیگری استفاده می‌کنند و این لایحه اگر تصویب شود، تا دلتان بخواهد جا برای دور زدن، دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار