مدیرکل بحران استان لرستان گفت: میزان برودت هوا و بارندگی‌ها در آذرماه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آریایی افزود: بر‌اساس اعلام مراکز معتبر هواشناسی، پدیده ال نینو که به‌صورت غیرمستقیم در بارش‌های ایران مؤثر واقع‌شده، در آذرماه به اوج فعالیت خود می‌رسد و همانند آبان ماه، مناطق جنوب، جنوب غربی و غرب کشور را بیشتر از سایر نقاط کشور تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: بارش‌های زیادی در آذرماه رخ می‌دهد و میزان برودت هوا نیز در این ماه کمی افزایش می‌یابد.

مدیرکل بحران استان لرستان گفت: تشکیل مجدد جلسات شورای مدیریت بحران شهرستان و بررسی نقاط ضعف و تلاش در جهت رفع نواقص و کمبودها با همکاری و مدیریت تمام دستگاه‌های اجرایی لرستان خسارت ناشی از سیلاب‌های مخرب آذرماه را به حداقل ممکن می‌رساند.

مدیرکل بحران استان لرستان گفت: متوسط مقدار بارندگی‌های استان لرستان به 203 میلی‌متر رسیده و این درحالیست که تنها 58 روز از فصل پاییز می‌گذرد.

آریایی با اشاره به اینکه متوسط میزان بارندگی استان لرستان درازمدت و در پاییز امسال 146 میلی‌متر است، افزود: با وجود اینکه تنها 58 روز از فصل پاییز می‌گذرد متوسط مقدار بارندگی‌های استان به 203 میلی‌متر رسیده که در 40 سال گذشته این مقدار بارش با پراکنش مناسب در تمام نقاط لرستان بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: در پاییز امسال پراکنش باران سراسر استان لرستان در برگرفت و این در حالیست که هنوز 32 روز تا پایان فصل پاییز باقی‌مانده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال قبل 95 میلی‌متر و در متوسط مشابه بلندمدت 65 میلی‌متر بارندگی در لرستان به ثبت رسیده است، گفت: در شهرستان سلسله 253 میلی‌متر، دلفان 241 میلی‌متر، رومشکان 234 میلی‌متر، دورود 215 میلی‌متر، پلدختر 207 میلی‌متر، خرم‌آباد 205 میلی‌متر، کوهدشت 187 میلی‌متر، ازنا 181 میلی‌متر، بروجرد 174 میلی‌متر و در شهرستان الیگودرز 130 میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.