خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حوادث تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم چرا که این مسائل با دین ما میانه‌ای ندارد.

داعش برای مبارزه با اسلام تولید شده استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز ( جمعه 29 آبان ماه) با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در فرانسه اظهار داشت: ما حوادث تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم چرا که این مسائل با دین ما میانه‌ای ندارد.


وی اضافه کرد: مسلم‌بن عقیل در حادثه کربلا می‌توانست به درخواست شریک، ابن‌زیاد را با رمز آب‌آوردن ترور کند اما این کار را نکرد. کسی که مؤمن است تروریست نمی‎شود. 


آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه داعش و گروه‌های تفکیری برای مبارزه با اسلام تولید شده‌اند تأکید کرد: جانیان داعش در ذهن هر وجدان انسانی محکوم هستند. تولد این مولودهای شوم به هنگام بیداری اسلامی اتفاق افتاد گویا که این‌ها مأموریتی جز تخریب اسلام ندارند. داعش حتی یکبار هم علیه رژیم صهیونیستی سخنی نگفته و مجروحینشان هم توسط این رژیم درمان می‌شوند.
 

وی با بیان اینکه همانطور که جنایات داعش محکوم است برخورد با مسلمانان و آتش زدن مساجد آنها نیز محکوم است گفت: هر دوی این‌ها در یک سبد ریخته می‌شود و آن سبد، سبد استکبار جهانی و آمریکا است.


خاتمی تصریح کرد: تروری که در فرانسه اتفاق افتاد، حاصل بذری است که غربی‌ها خودشان کاشتند. کسی که باد بکارد طوفان درو خواهد کرد. غربی‌ها با این ترورها طعم ناامنی را چشیدند و فهمیدند که در 5 سال گذشته چه بلایی سر سوریه آوردند.


خاتمی با تأکید بر اینکه غرب مأوا و ملجاء تروریست‌هاست گفت: کسانی که 72 تن از عزیزان ما از جمله نخست وزیر و رئیس جمهور کشورمان را یکجا شهید کردند، امروز در دامان غرب هستند و هنگامی که برخی از این‌ها در عراق به جهنم واصل می‌شوند غربی‌ها ماتم می‌گیرند. غرب تروریست‌پرور است و در دامان خودش مارهایی را پرورش داده که امروز دارد خودش را نیش می‌زند.


خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه از نگاه غرب تروریسم خوب و تروریسم بد وجود دارد اظهار داشت: اگر رژیم صهیونیستی اقدام به ترور کند، این ترور خوب است اما اگر همین اقدام در اروپا انجام شود، ترور بد خواهد بود. اگر منافقین شهروندان و مسئولان ما را بشکند، این ترور خوب است.


وی با اشاره به اینکه این تبعیض خودش تروریسم پرور است ادامه داد: همین تبعیض‌ها داعش را بوجود آورده و این گروه مخاطره‌ای برای انسانیت است.


خاتمی با مخاطب قرار دادن طرف غربی تأکید کرد: بیایید صادقانه با تروریسم مبارزه کنید. زیر این آسمان تنها کشوری که با تمام وجودش با تروریسم مبارزه می‌کند، جمهوری اسلامی است.


وی تنها راه مبارزه با خطر تروریسم‌ را ائتلاف واقعی علیه داعش عنوان کرد و گفت: ائتلاف صوری که امروز در جریان است، ضد داعشی نبوده بلکه ائتلافی در جهت حمایت از داعش است.


خطیب موقت نماز جمعه تهران در ابتدای اظهارات خود با اشاره به وظایف قانونی نیروی انتظامی ابزار کرد: نیروی انتظامی اقدامات مناسبی در راستای وظایف قانونی خود شروع کرده و این وظیفه برخورد با جرم مشهود است. نیروی انتظامی با ماشین‌های تولیدکننده آلودگی صوتی، مزاحمین نوامیس مردم و نیز کسانی که در ماشین کشف حجاب می‌کنند، برخورد دارد و این عمل با استقبال مردم ونمایندگان مجلس مواجه شده و ما هم آن را تأیید می‌کنیم.


وی در ادامه اظهارات خود یک توصیه نیز به مأمورین نیروی انتظامی داشت و گفت: به نیروی انتظامی سفارش می‌کنیم که مهر و محبت را با قاطعیت درآمیزد چرا که شخص متخلف بیمار است و با شخص بیمار با خشونت رفتار نمی‌شود.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار