در رزمایش "الی بیت المقدس"، 120 گردان حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزمایش بزرگ "الی‌بیت‌المقدس" در حالی در منطقه عمومی  "قم" و 4 استان دیگر برگزار شد که خصوصیات و ویژگی‌های منحصر بفردی داشت.



**سان دیدن "سرلشکر جعفری" از یگان‌های شرکت کننده در رزمایش

در رزمایش بزرگ  "الی‌ بیت‌المقدس" سردار سرلشکر پاسدار  "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یگان‌های شرکت‌ کننده در رزمایش "الی بیت‌المقدس" (120 گردان امام حسین (ع) و بیت‌المقدس) سان دید.



**کدام فرماندهان در رزمایش حضور داشتند؟

در رزمایش بزرگ "الی بیت‌المقدس" فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، از جمله سردار سرتیپ "محمد پاکپور"  فرمانده نیروی زمینی سپاه، دریادار  "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار سرتیپ  "امیرعلی حاجی‌زاده"  فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه، سردار  "علی شیرازی" رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا و ... حضور داشتند.



**120 گردان شرکت کننده انواع طرح تاکتیک‌ها را تمرین کردند

در رزمایش بزرگ "الی بیت‌المقدس" بیش از 120 گردان از گردان‌های  "بیت‌المقدس"  و  "امام حسین (ع)"  زیر مجموعه‌های سپاه‌های استانی سمنان، تهران، مرکزی، البرز و قم حضور داشتند.

گردان‌هایی که آماده



در این رزمایش از تاکتیک‌های مهمی همچون شناسایی و انهدام اهداف دشمن فرضی با هلیکوپترها و هواپیماهای "توکانو" و جنگنده‌های کلاس "سوخو"  نیروی هوافضای سپاه، استفاده از توپ‌های 106 ، 107 و 122 میلی متری، حمله نیروهای سطحی و گذر از موانع شبیه‌سازی شده دشمن و تصرف ماکت شبیه سازی شده قدس استفاده شد.



گردان‌هایی که آماده


گردان‌هایی که آماده





**فرماندهان سپاه درباره رزمایش چه گفتند؟

** سرلشکر جعفری: در استان‌های مختلف کشور 500 گردان امام حسین (ع) و 1500 گردان بیت‌المقدس تشکیل و سازماندهی شده است/پیام رزمایش؛ دفاع از انقلاب اسلامی/ایران  "ابر قدرت منطقه" 

 
سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری"، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با بیان اینکه آمادگی دفاعی بسیج در ابعاد مختلف از جمله ساختاری و سازماندهی در مقایسه با قبل تغییر کرده است،‌ گفت: اکنون در استان‌های مختلف کشور 500 گردان امام حسین (ع) و 1500 گردان بیت‌المقدس تشکیل و سازماندهی شده است. سردار جعفری گفت: کشورهای مختلف حسرت داشتن چنین نیرویی را می‌خورند.


وی با اشاره به کارکرد بسیج در حوزه‌های امنیتی، دفاعی، سیاسی، فرهنگی و جنگ نرم و کمک به اقتصاد مقاومتی و ایجاد وضعیت مناسب اجتماعی عنوان داشت: یکی از پیام‌های این رزمایش دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است و این اولین رزمایش مشترکی است که یگان‌های  "بیت‌المقدس"  تحت فرماندهی واحد انجام می‌دهند.



گردان‌هایی که آماده



سرلشکر جعفری با اشاره به ایجاد ناامنی به وسیله تحریک دشمنان در کشورهای منطقه و اروپا، حوادث  "پاریس" را اوج این ناامنی‌ها دانست و تصریح کرد:‌ دشمن تلاش زیادی کرد تا کشور ما را نیز ناامن کند اما با اقتدار و تلاش نیروهای امنیتی همه این توطئه‌ها خنثی شد.


وی اظهار داشت: این ناامنی‌ها امروز از منطقه فراتر رفته اما باید توجه داشت که هدف اصلی آنها، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است ولی دشمن امروز فهمیده است که نمی‌توان با زبان زور با جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد و به اینکه ایران اسلامی امروز یک ابرقدرت منطقه‌ای است اذعان دارند.


وی یکی دیگر از دستاورد های بسیج را گره خوردن نیروهای مردمی و مدافع انقلاب به یکدیگر در ایران، سوریه و عراق و یمن دانست و گفت: همه این نیروها با هم وحدت دارند که به معنای تشکیل امت واحده اسلامی است و این وحدت و همدلی ان‌شاءالله تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.


وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که تهدیدات علیه امت اسلامی در حال تغییر است، ما نیز باید توان خود را به روز کنیم و رزمایش امروز تمرینی برای مقابله با تهدیدات فرامنطقه‌ای و جنگ‌های نیابتی علیه کشورمان است.




**سردار نقدی: این رزمایش تمرینی برای فتح "بیت المقدس" است

 سردار سرتیپ "محمدرضا نقدی" رییس سازمان بسیج مستضعفین  عصر امروز در بازدید از رزمایش بیت المقدس اظهار داشت: دنیا امروز به واسطه روحیه بسیجی و وجود تفکر بسیجی در جمهوری اسلامی ایران، شاهد پیروزی های ملت ما است.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران 36 سال است که در انواع جنگ های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مذهبی به پیروزی می رسد گفت: امروز چشم امید مستضعفان جهان به شما بسیجیانی است که تمام قد در برابر استکبار و زورگویان دنیا ایستاده اید.



گردان‌هایی که آماده




وی خطاب به نیروهای حاضر در میدان رزمایش گفت: اگر امروز شما بسیجیان عزیز در قالب گردان‌های  "امام حسین (ع)"، "امام علی(ع)" و "امام هادی(ع)" و "بیت المقدس" قرار گرفته‌اید به این معناست که شما با غسل شهادت آماده حرکت به سوی قدس اشغالی و نابودی رژیم صهیونیستی هستید.


سردار نقدی با اشاره به درخواست های متعدد بسیجیان برای اعزام به سوریه و عراق بیان کرد: امروز بسیاری از شما بسیجیان از ما درخواست دارید برای دفاع از حرم ائمه اطهار راهی سوریه و عراق شوید و البته آن روز دور نخواهد بود و شما باید خود را برای از بین بردن تکفیر در منطقه آماده کنید.




**پیام رزمایش چه بود؟

این رزمایش یک پیام مهم به آمریکا و برخی مقاماتی که در این کشور جمهوری اسلامی ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کنند داشت و آن پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی به هرگونه تهدید است.


پیام دیگر این رزمایش به اسرائیل است که هرچند وقت یکبار جمهوری اسلامی ایران را به حمله هوایی با جنگنده‌هایش تهدید می‌کند و همانطور که فرمانده کل سپاه گفت: جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.


در مجموع انجام رزمایش‌های نیروهای مسلح از جمله ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج می‌تواند گامی مهم در راستای توسعه امنیت ملی باشد و نیروهای مسلح و از جمله سپاه پاسداران و بسیج با انجام رزمایش‌ها نمی‌گذارند که شرایط کشور همانند فرانسه و پایتخت این کشور ("پاریس") شود.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/




 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۱ دی ۱۳۹۴
چه قدر جای قاهر 313 دراین رزمایش خالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۴
خدا پشت و پناهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۴
خدا پشت و پناهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۴
اخر چه بگم والله!!؟؟؟
این همه زحمت و فیلم برداری شما فقط هواپیما نشون میدی؟؟؟؟؟
پس بسیج کجا هستد در این رزمایش ؟؟؟؟؟
واقعا که
آخرین اخبار