افزایش ساعات پرورشی و قدم نهادن در توانمند‌سازی مربیان تأثیر فوق‌العاده‌ای در توانمندسازی دانش‌آموزان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

کفاش معاون پرورشی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: وزارت آموزش و پرورش در حوزه‌ی معاونت پرورشی فرهنگی طرح ارتقاء معنوی و فکری مربیان پرورشی و مشاوران را در دستور کار خود دارد و تحت عنوان توانمندسازی مشاوران و مربیان، کارهایی را از دو سال پیش شروع کرده‌ایم.

وی افزود: اولین حرکت ما برگزاری آزمونی برای مشاوران کشور بود که این آزمون عملی شد و این آزمون به تفکیک استانی، مشخص است و براساس این آزمون ما دوره‌های آموزش مربیان، طراحی می‌کنیم که برخی از استان‌ها نیز در این زمینه پیشتاز هستند و این طرح را شروع کرده‌اند.

کفاش ادامه داد: در سال تحصیلی جاری همین طرح را برای مربیان پرورشی، اجرایی خواهیم کرد و براساس منابعی که به آنها معرفی می‌کنیم، آزمونی را برگزار خواهیم کرد و برای طراحی دوره‌های آموزشی نیز دسته‌بندی‌هایی صورت خواهد گرفت: به این منظور که این آزمون‌ها جنبه‌ی رد یا قبول شدن را ندارد و صرفاً برای دسته‌بندی صورت می‌گیرد.

کفاش در پایان گفت: طبعاً توانمندسازی مربیان و مشاوران تأثیر فوق‌العاده‌ای در توانمندسازی دانش‌‌آموزان خواهد داشت و بالا رفتن کیفیت باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، در خصوص ساعات پرورشی نیز، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در طرح تحول و بازنویسی کتاب‌ها، دروس جدیدی را تدوین کرده که می‌توان به درس سبک زندگی، مطالعه و پرورش و مهارت‌های زندگی اشاره کرد و براساس آشنایی بیشتر بچه‌ها با محیط زندگی‌شان واقع شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۴
سلام .لطفا در باره ی اجرای ترمیم معدل خبری از اموزش و پرورش بگیرید
آخرین اخبار