بر اساس آمار گمرک در هفته ماهه نخست سال‌جاری ذرت دامی، دانه گندم و لوبیای سویا سه قلم عمده کالاهای وارداتی به کشور بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمار گمرک در هفته ماهه نخست سال‌جاری 3 میلیون و 379 هزار تن ذرت دامی به ارزش 813 میلیون دلار به کشور وارد شد و این کالا صدرنشین کالاهای وارداتی در مدت یاد شده گشت.

دانه گندم به جز گندم دامی دومین کالای عمده وارداتی در مدت یاد شده است که یک میلیون و 790 هزار تن از این کالا به ارزش 512 میلیون دلار به کشور وارد شد.

لوبیای سویا سومین کالای عمده وارداتی در مدت یاد شده است که یک میلیون و 131 هزار تن از این کالا به ارزش 502 میلیون دلار به کشور وارد شد.

بر اساس این گزارش؛ در هفت ماهه نخست سال‌جاری یک میلیون و 490 هزار تن برنج به ارزش 443 میلیون دلار به کشور وارد شد و این کالا در رتبه چهارم کالاهای وارداتی قرار گرفت.

کنجاله سویا از دیگر اقلام عمده وارداتی در هفت ماهه نخست سال جاری بود که 934 هزار تن از این کالا به ارزش 443 میلیون دلار به کشور وارد شد.

این گزارش می‌افزاید ماشین‌آلات و دستگاه‌های به هم فشردن و شکل دادن سوخت‌های معدنی جامد و خمیرهای سرامیکی، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری به استثنای لاستیک، ماژول نمایشگر متشکل از صفحه Lcd یا Led پلاسما، مکمل‌های دارویی برای خرده فروشی و محصولات از فولادهای ممزوج از دیگر کالاهای عمده وارداتی در مدت یاد شده هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار