مسابقات هفته هفدهم هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران با شکست تاسیسات دریایی و برتری دیگر مدعیان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان هفته هفدهم لیگ برتر فوتسال ایران با برگزاری شش دیدار در شش شهر مختلف برگزار شد
 
شهروند ساری صفر – گیتی پسند اصفهان ۴
گلزنان: احمد اسماعیل پور ۲ و امیرحسین رسولی (گل بخودی) و علی عابدین ( گیتی پسند اصفهان)
 
تیم فوتسال گیتی  پسند اصفهان در هفته هفدهم در قلعه عقابها به مصاف شهروندی رفت که با جدا شدن ابطحی روزهای سردرگم و ناخوشی را سپری می کند. شهروندی ها که در این بازی با نعمتی به دیدار شاگردان لک آمده بودند امیدوار بودند با استفاده از شرایط میزبانی به امتیاز دست یابند اما گیتی پسندی ها که به تجربه ستارگانشان چشم دوخته بودند بازی را بهتر آغاز کردند و همان ابتدای بازی دو بار دروازه منتظر را گشودند تا با خیال راحد به اداره بازی بپردازند. تلاش دو تیم در این نیمه با همین دو گل به پایان رسید اما در نیمه دوم شهروندی ها هجومی تر پای به میدان گذاشتند و پس از گذشتت دقایقی به سمت دروازه گیتی پسند حرکت کردند. تلاش این تیم به خلق چند موقعیت ختم شد که عملکرد دفاعی گیتی پسند و سپهر محمدی مانع از گلزنی شد تا در فاصله ۶ دقیقه تا پایان هم نتیجه دو بر صفر ماند.

ضدحملات گیتی پسندی ها هم در این دقایق خطرساز می شد تا بازی دیدنی پیگیری شود. فشار شهروندی ها موجب شد در ۵ دقیقه پایانی گیتی پسند پنج خطا شده و دست به عصاتر بازی کند. در این دقایق به فشار تیم شهروند افزوده شد اما درخشش محمدی مانع از بازشدن دروازه این تیم شد. حتی ضربه پنالتی نقطه دوم ساروی ها هم به گل نرسید تا دردو دقیقه پایانی یک گل بخودی و گل زیبای احمد اسماعیل پور کار را برای شهروند یک سره کرده و رضا لک سومین برد متوالی خود را با گیتی پسند پسند تجربه کند.
 
منصوری قرچک یک – دبیری تبریز ۶
گلزنان: محمد طاهری ( منصوری)، جواد اصغری مقدم ۳ و گرتو ۲ و رشید قلی پور (دبیری )
 
تیم فوتسال دبیری تبریز که به نوعی اماده ترین تیم این روزهای فوتسال ایران است در هفته هفدهم در مصاف دشوار با منصوری قرچک آن هم در قرچک با نتیجه ای شگفت انگیز به برتری رسید. در این دیدار دبیری موفق شد در هر دو نیمه با برتری تیم منصوری را مغلوب کند. منصوری های قرچک هم در دقایق پایانی برای جبران عقب افتادگی به سیستم پاورپلی رو آورد اما این دبیری ها بودند که از فرصت به دست آمده بهره گرفته و اختلاف را به ۵ برساند. در این دیدار گرتو دروازبان دبیری ۲ بار گلزنی کرد تا با وجود دروازبان بودن در طول این فصل سومین کل خود را به ثمر رسانده باشد که آماری بهتر از بسیاری از مهاجمان حاضر در لیگ می باشد.
 
میثاق تهران ۳ –  تاسیسات د تهران۲
گلزنان: عارف بلوکی و مصطفی ظریفیان و محسن فرهمند ( میثاق)، وحید شمسایی و قدرت بهادری ( تاسیسات)
 
شهرآورد تیم های تهرانی تاسیسات دریایی و میثاق تهران یک بازی جذاب و دیدنی در هفته هفدهم بود که با برتری تیم میثاق تهران به پایان رسید. در این دیدار شاگران خوراکچی در حالی که وی از حضور در نیمکت تیم محروم بود با دو گل از تاسیسات عقب افتادند اما به خوبی به بازی بازگشته و بی ترس از نام تاسیسات، این تیم را در استانه از دست دادن صدرنشینی قرار دادند. تیم میثاق که در نیم فصل دوم موفق به برد نشده بود در دیداری حساس سه امتیاز ارزشمند به دست آورد تا کمی از فشار خارج شود. محمود خوراکچی که در نیم فصل اول با گیتی پسند تیم تاسیسات را شکست داده بود در این هفته با میثاق هم این تیم صدرنشین را شکست داد تا دو باخت از مجموع سه شکست این فصل شمسایی را به نام خود ثبت کند.
 
مس سونگون۲ – حفاری اهواز یک
گلزنان: بلو و حسین طیبی (مس )، فرهاد توکلی ( حفاری )
 
تیم رده دومی مس سونگون ورزقان رودرروی حفاری اهواز دیدار دشواری تجربه کرد اما شاگردان افضل با برتری در این دیدار هم خودرا به عنوان مدعی جدی به تاسیسات صدرجدولی نزدیک کردند و هم تا حدی نسخه حفاری را برای قهرمانی پیچیدند. در گزارش پیش بازی نوشتیم که حفاری اگر می خواهد برای قهرمانی بجنگد باید در دیدارهای حساسش مقابل تیم های بالای جدولی برنده باشد اما این بار هم اهوازی ها مقابل یک مدعی قهرمانی شکست خوردند تا نشان دهند هنوز برای قهرمانی مصمم نشده اند.
 
فردوسی مشهد ۳-  مقاومت البرز ۶
گلزنان: محمد شماعی ۲ و علی فاخر(فردوسی)، نادر حنیفی ۲ و ابولفضل حسینی و حمید بخشی و رحمان سارانی و مهرداد قنبرزاده (مقاومت)
 
تیم فوتسال مقاومت البرز پس از برتری مقابل آذرخش و شهروند ساری، این بار در مقابل دیگر تیم پایین جدولی یعنی فردوسی مشهد به پیروزی رسید. مقاومتی که در دو بازی قبلی در فاصله اندک و با حساسیت حریفشان را از پیش رو برمی داشتند در این بازی در خانه فردوسی در مشهد و با نتیجه مطمین و خوب ۶-۳ به برتری رسیدند تا تیم فردوسی با تحمل هفتمین شکست متوالی به رتبه دوازدهم سقوط کند. مقاومتی ها هم با این ۹ امتیاز در این سه هفته به اندازه کل نیم فصل اولشان امتیاز گرفته و کمی از منطقه خطر دور شدند.
 
یاسین قم ۵ – فرش آرا مشهد ۵
گلزنان: عیرضا وفایی ۳ و محمد کرمانی و محمد وزیرزاده (یاسین پیشرو)، مجید خزایی ۲ و علی عبدالهی و جیسون و هادی احمدی( فرش آرا)
 
دیدار تیم های ناخوش احوال یاسین پیشرو و فرش آرا برنده نداشت. در این دیدار تیم میزبان یعنی یاسین پیشرو که با توجه به کسب نتایج ضعیف و حواشی بوجود آمده بسیار به کسب سه امتیاز نیازمند بود بازی را هجومی تر آغاز کرد اما شاگردان مرتضایی هم که به دلیل عملکردشان در نیم فصل اول هنوز تحت فشار هستند و برای فرار از انتهای جدول دست و پا می زدنند، پا پس نکشیده و با تمام وجود جنگیدند. در این دیدار ستاره مورد غضب قرار گرفته نماینده قم در بازگشتش درخشید تا شایستگی اش را ثابت کند و با زدن سه گل مرد اول تیمش بود. در طرف مقابل فرش آرایی ها که تا دقیقه پایانی عقب بودند توانستند با زدن گل دقیقه نودی حساب کار را به ۵ – ۵ رسانده و یک امتیاز ارزشمند از قم به دیگر شهر ایران ببرند و با همین یک امتیاز دو پله در جدول بالا بروند.
 
آذرخش بندرعباس در این هفته از مسابقات استراحت دارد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار