قیمت تمام شده خدمات در بخش دولتی و خصوصی هیچگاه در طول 20 سال گذشته محقق نشده و نظام سلامت سالهاست که از زخم کهنه کاهش اعتبارات رنج می برد.

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه نظام سلامت سالهاست که از زخم کهنه کاهش اعتبارات رنج می‌برد اظهار داشت : قیمت تمام شده خدمات در بخش دولتی و خصوصی هیچگاه در طول 20 سال گذشته محقق نشده و تاخیر در اعلام تعرفه‌های دولتی و خصوصی به شدت اقتصاد این بخشها را تحت الشعاع قرار داده است.

 وی با بیان اینکه اگر از تاخیر چند ماهه در بازپرداخت مطالبات دولتی نگرانیم به خاطر آن است که امکان تحمل این وضعیت به هیچ عنوان در بخش دولتی وجود ندارد؛ افزود: بیمارستان‌های دولتی زمانی وارد طرح تحول شدند که با کسری قابل توجه نقدینگی و تاخیر در پرداخت‌ها روبرو بودند. البته داروخانه‌های ما نیز به صورت جدی در بحث بازپرداخت‌ها مشکل دارند.

 وی در خصوص کسورات بیمه‌ای گفت: بحث کسورات در بخش دولتی و خصوصی متاسفانه به صورت قابل توجهی اسناد را دچار مشکل می‌کند. اسنادی که از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به بیمه‌های پایه و تکمیلی ارسال می‌شود به شدت دستخوش تغییر می‌شوند و همین امر پزشکان را ناراحت کرده و موجبات عصبانیت آنها را فراهم آورده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به همراهی جامعه پزشکی با وجود تاخیرهای چند ماهه در پرداخت مطالباتشان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: جا دارد از جامعه پزشکی تشکر کنم. برای آنکه بیمه‌های پایه و تکمیلی بتوانند خود را به نظام نوین تعرفه‌ای برسانند، در سال گذشته جامعه پزشکی همراهی بسیار خوبی کردند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار