همزمان با هفته جهانی ایمنی،راهپیمایی کودکان مهد کودک ها در شهرستان زرند، با هدف ارتقا فرهنگ رانندگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان در این راهپیمایی قریب120نفر ازکودکان به همراه مربیان خود در حالیکهعکسهای جان باختگان حوادث رانندگی و پلاکاردهایی در زمینه رعایتمقررات ایمنی در دست داشتنداز محل چهار راه برق تا مسجد جامع راهپیمایی کردند که مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گرفت .

اين راهپیمایی که عکسهای جان باختگان در دست کودکان بود و همچنین شعارهای نوشته شده ای که در دست کودکان بودبه همگان يادآوری کرد كه حوادث رانندگي چه هزينه هاي مادي و معنوي سنگيني را به جامعه تحميل مي كند و چگونه مي توان با اندكي دقت از وقوع اين حوادث جلوگيري كرد.

شرکت کنندگان با حضور در مسجد جامع در مسابقه نقاشی با موضوع حوادث رانندگی شدکت کردند و در پایان بیانیه راهپیمایی قرائت شد .

به گزارش دبیرخانه جامعه ایمن شهرستان زرند در سال 93 در شهرستان زرند 1هزار 850 مصدوم ترافیکی گزارش شده که از این تعداد متاسفانه 42 نفر جان خود را از دست داده اند و از این 42 نفر 17 موتور سوار 22 راننده و مسافر خودرو و 3 نفر عابر پیاده بوده اند

همچنین 90 درصد جان باختگان بین 15 تا 34 سال سن داشته اند و بیشترین علت حوادث عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو اعلام شده است.

به همین مناسبت ضمن مراسمی با حضور جمعی از مسئولین اجرایی ، زنگ ایمنی در هنرستان طالقانی زرند نواخته شد

در این مراسم سروان مطهری از کارشناسان راهنمائی و رانندگی زرند با بیان اینکه اکثر کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی از قشر جوانانهستند، توجه ویژه به مقوله آموزش و پیشگیری از تلفات را بسیار ضروری دانست.و بر ضرورت آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

برچسب ها: عکس ، قربانی ، رانندگی ، زرند ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.