استاد پناهیان گفت: دوران ضعف به پایان رسیده و تظاهرات آرام و ایثارگرایانه بیست میلیون زائر اربعین در دل مستکبران جهان ترس ایجاد می‌کند و از این طریق عدالت در جهان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌السلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین که ظهر امروز بیست و هفتم آبان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد تصریح کرد: همانگونه که بسیاری از واقعیت‌های کربلا در اشعار و عزاداری‌ها مقفول مانده، به بسیاری از مضامین راهپیمایی اربعین نیز پرداخته نشده است.

وی افزود: تجلی محبت میان مؤمنین از جمله مواردی است که باید در اشعار اربعین به آن پرداخته شود چرا که هیچ کجای عالم مردم تا این حد به یکدیگر عشق نمی‌ورزند به طوری که حس معنوی که در راهپیمایی اربعین جریان دارد ار محبت میان مردم ناشی می‌شود. 

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: همانگونه که خداوند در قرآن وعده داده برای اولیای خود و از جمله امام حسین(ع) محبت قرار داده است و آن شعری  که به عشق اباعبدالله (ع) بپردازد اما از محبت به دوستداران او نگوید بوی تکبر می‌دهد.

وی  اربعین را مظهر قدرت اسلام دانست و تصریح کرد: در اشعار مربوط به این مراسم باید به جای غربت اسلام باید به قدرت آن پرداخت و باید از معجزه قدرت برای امام حسینی اشک بریزیم که امروز بزرگترین ابر قدرت جهان است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه  «ثواب پیاده روی هر زائر اربعین معادل با ثواب آماده کردن هزار اسب با زین و لجام در راه خداوند است» تأکید کرد: بر طبق این روایت راهپیمایی اربعین در مرحله اول یک حماسه بوده و همچنین نه فقط یک حماسه بیست میلیونی بلکه حماسه بیست میلیاردی از لشکریان خداست.

وی احساس هویت را سومین مضمونی دانست که باید در اشعار اربعین به آن پرداخته شود و توضیح داد: افرادی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند خود را دارای هویت ملت حسین (ع) می‌داند و اگرچه در آداب اربعین بر وحدت تأکید شده اما در مراسم شاهد هستیم که حتی بالاتر از حس وحدت مردم فدای یکدیگر می‌شوند.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار