خانواده در جلوگیری از اعتیاد فرزندان نقش مهمی را ایفا می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران در خصوص نقش خانواده در جلوگیری از اعتیاد فرزندان گفت: خانواده از مکان هایی است که رشد فکری و عقاید ملی مذهبی در آن رشد یافته و تاثیر به سزایی را در پرورش افکار کودکان بر عهده دارد از سوی خانواده ها می تواند زمینه ساز انحراف فرزندان به سوی مصرف مواد مخدر باشد.

سرهنگ ثقفی افزود: گرايش به مواد مخدر امروزه به صورت يك مشكل جدی در سطح جهانی مطرح است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران یادآور شد: در مورد گرايش به مصرف مواد مخدر و اعتياد به آنها، فرضيه های مختلفی بيان شده است، اما هيچ يك از اين نظريه ها به تنهايی نمی توانند علت مصرف مواد مخدر در يك فرد را تشريح كند.

سرهنگ ثقفی افزود: خانواده مهمترین نقش را در تربیت کودکان بر عهده دارد، باید تربیت وآموزش را از محیط خانواده آغاز کرده و فضای صمیمی را در خانواده ایجاد نمایند.

وی تصریح کرد: ارتباط صحیح بین والدین وفرزندان در فضای خانواده نقش عمده ای در پیشگیری ازمبتلایان به مواد مخدر دارا است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران یادآور شد: برای دور نگهداشتن جوانان از این بلای خانمان سوز، سازمانها ونهادهایی چون مدرسه ، مؤسسه های فرهنگی و ورزشی، نیروهای انتظامی، مؤسسه های مذهبی می توانند بسیار مفید واثر بخش باشند، اما اهمیت هیچ کدام از آنها به پای خانواده نخواهد رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.