مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: واحدهای تولید آجر و گچ در مناطق مختلف استان به خصوص در منطقه شرق اصفهان تهدید زیست محیطی ایجاد کرده اند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگارارن جواناز اصفهان؛ حمید ظهرابی در مراسم آغاز طرح بیابان زدایی ده هزار هکتاری منطقه شرق اصفهان با اشاره به اقدام ها و فعالیت های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با همکاری استانداری و سایر دستگاه های مرتبط اظهار داشت: استفاده از خاک رس در واحدهای تولیدی آجر باید متوقف شود یا به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی گفت: واحدهای تولید آجر و گچ در مناطق مختلف استان به خصوص در منطقه شرق اصفهان تهدید زیست محیطی ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه واحدهای بدون مجوز باید تعطیل شوند تصریح کرد: برخی از این واحد ها نیز باید به مناطق صنعتی پیش ببینی شده منتقل شوند.

ظهرابی با اشاره به اینکه 350 کوره آجرپزی در استان اصفهان فعالیت دارند افزود: در حدود 139 واحد از آنها دارای مجوز موقت فعالیت از اداره کل حفاظت محیط زیست استان هستند ولی این کار خانه ها نیز باید به شهرک های صنعتی منتقل شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: فناوری های جدید در این صنعت باید مورد استفاده قرار گیرد و این واحدها ملزم به بکارگیری روش های نوین در راستای کاهش آلودگی هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.