کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: امیدوارم اتفاقات پاریس، 11 سپتامبر دوم نباشد .

امیدواریم اتفاقات پاریس، 11 سپتامبر دوم نباشد

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجلال دهقانی فیروزآبادی کارشناس تحلیل‌گر مسائل سیاسی در نشست پسابرجام و اصول انقلابی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد اظهار داشت: امیدوارم اتفاقات پاریس 11 سپتامبر دوم نباشد .

وی ادامه داد: تردیدی نیست که آمریکا به دنبال تغییر رفتار ایران بوده و کنگره هر روز یک طرح جدید برای ضربه زدن به کشورمان دارد اما اصول اساسی سیاست خارجی که در قانون اساسی آمده همچون استکبارستیزی و حمایت از مقاومت تغییر نخواهد کرد.

تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی افزود: سیاست خارجی ایستا حسن نیست و سیاست ما باید پویا بوده و تردید نیست قوه مجریه که تغییر کند سیاست خارجی نیز در لایه‌ها و سطوحی تغییر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع هسته‌ای یک موضوع فراجناحی و راهبردی است و تصمیم‌گیری ملی در این زمینه لازم دارد گفت: تلاش برای برداشتن تحریم‌ها در سیاست خارجی ما تأثیر می‌گذارد زیرا کشور به سمت توسعه‌گرایی حرکت خواهد کرد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: هیچ دولتی بعد از انقلاب مخالف صدور انقلاب نبوده اما تعامل سازنده در سیاست خارجی که محصول مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده یکی از راهبردهای این دولت است.

کارشناس تحلیل‌گر مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: حکام کشورهای منطقه در آینده مجور می‌شوند قدرت ایران را به رسمیت بشناسند و البته روابط ایران و عربستان در کوتاه مدت تغییری نخواهد کرد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار