معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه های بلندمدت گردشگری کشور گفت: زمینه جذب یک میلیون گردشگر خارجی در چشم انداز 1404 در استان فراهم شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارارن جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی افزود: برای سال 1404 ورود 20 میلیون گردشگر خارجی به ایران پیش بینی شده است و کهگیلویه و بویراحمد باید برای یک میلیون گردشگر خارجی در این چشم انداز، برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و طبیعی استان در جذب گردشگران خارجی، گفت: چشم انداز بلندت دستگاه های اجرایی استان می تواند جذب یک میلیون گردشگر خارجی باشد و این هدف دور از انتظار نیست.

نیک اقبالی بیان کرد: در مرحله نخست برنامه ریزی برای جذب این تعداد گردشگر خارجی طرح جامع گردشگری استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: فاز صفر این طرح که شامل مسائل کلی گردشگری استان است پیش از این پایان یافته است.

نیک اقبالی عنوان کرد: هم اکنون فاز اول این طرح مطالعاتی در دست اجراست که شامل مطالعات اولیه درباره شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، طبیعی، انسانی و فرهنگی با بحث توسعه گردشگری در طرح جامع توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می شود.

وی افزود: تلاش می شود با خروجی های نهایی، نقشه جامع توسعه گردشگری استان به دستگاه های اجرایی استان ارائه و برای برنامه بلندمدت کشور در این زمینه آمادگی لازم فراهم شود.

پیش از این مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که در نیمه اول امسال، 858 گردشگر خارجی در این استان حضور یافتند.

این تعداد در سال گذشته و در مدت مشابه 397 نفر بود.

امسال در اماکن اقامتی استان تعداد 44 هزار و 495 گردشگر اسکان یافتند اما این عدد در سال گذشته و در همین مدت 16 هزار و 799 نفر بود.

جاذبه های تاریخی کهگیلویه و بویراحمد بیشتر مربوط به دوره صفویه و باستانی در شهرستان های کهگیلویه و گچساران است.

جاذبه های طبیعی درسطح استان نیز در صدر بازدید گردشگران قرار دارد.

انتهای پیام /ش
برچسب ها: گردشگر ، خارجی ، نقشه جامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.