کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

ساز ناکوک صنایع لبنی/صنعت مرغداری نفس های آخر را می کشد؟!

صنایع لبنی که از سال گذشته تا کنون حاضر به اجرای خرید شیرخام به نرخ مصوب نیستندو تا نوسانات شدید قیمت ها که موجب زیان چند میلیاردی مرغداران شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از نفس های آخر صنعت مرغداری تا عدم نیاز به واردات برنج از مهم ترین رویدادهای هفته گذشته صنعت کشاورزی است: 
 
قیمت مرغ هفته آینده گران می‌شود
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با تعیین نقدینگی به موقع و حذف 45 هزار تن مرغ مازاد امیدواریم ظرف یک هفته آینده قیمت مرغ روند افزایشی را تجربه کند.

چای آلوده خارجی نرسیده به مقصد برگشت خورد
رئیس اتحادیه چایکاران گفت: اخیراً پلمپ انبار چای‌های سنواتی شکسته شده اما بلافاصله استانداری متوجه این امر شد و از خروج چای تاریخ گذشته جلوگیری کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ گفت: در حال حاضر عدم خاک پوششی مناسب بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان است در حالی که وزارتخانه‌های مربوطه نسبت به این امر بی‌اعتنا هستند.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور گفت: خرید شیر خام به نرخ مصوب 1440 تومان از سوی کارخانه‌ها امکان پذیر نیست زیرا گران شدن شیر خام تنها مسکنی برای دامداران است.


عضو کمیسیون کشاورزی گفت: مبادی خرید و کشورهای وارد کننده گندم مشخص بوده و از این رو فرضیه واردات گندم آلوده رد می‌شود.

نائب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: واردات میوه به سبب سوغاتی همراه خود تهدید کننده باغات و به خطر انداختن سلامت مردم است.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: بعد از حذف 7 میلیون قطعه مرغ پیر از چرخه تولید آنها در صنایع فرآورده‌های گوشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: افزایش اعتبارات دولت به بخش کشاورزی تأثیر به سزایی درتوسعه بهره‌وری و کاهش واردات دارد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت:در واقع از دولتمردان درخواست عرضه مرغ همانند سایر کالاهای کشاورزی به بورس را داریم تا تولیدکنندگان غیرمجاز در این میان نتوانند مرغ خود را از این طریق عرضه کنند.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرمابی گفت: کاهش میزان صادرات ماهیان گرمابی نسبت به سال گذشته تاثیر بسزای در قیمت صادراتی آن داشته است.

دبیر انجمن برنج کشور گفت: بر اساس دیدگاه انجمن برنج کشور با وجود واردات برنج در سال‌های 92 و 93 نیازی به واردات نخواهیم داشت.

صنایع لبنی از سال گذشته تا کنون به بهانه عدم توان قدرت خرید مردم حاضر به اجرای خرید شیرخام به نرخ مصوب نیستند.

عضوشورای ملی زعفران گفت: با انسجام صادرکنندگان کشور می‌توانیم مدیریت تولید و تجارت در بازارهای جهانی را داشته باشیم تا نگران تولید انبوده در آینده نباشیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: پس از پیگیری های مکررمسئولان برگشت هندوانه از امارات به دلیل برخی مسائل سیاسی بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/













اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار