مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد ترویج فرهنگ کتابخوانی را از مهمترین ضرورت های توسعه فرهنگی جامعه دانست و برلزوم تلاش بین بخشی برای تحقق این مهم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، زینب قربانی در آیین نقدکتاب پنجشنبه فیروزه ای با بیان اینکه در دو سال گذشته میزان استقبال از کتاب وکتابخوانی روند خوبی بخود گرفته است تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتاخوانی با جایگاه واقعی خود فاصله زیادی دارد.

وی برگزاری آیین های نقد کتاب با حضور فرهیختگان عرصه کتاب را راهکار خوبی برای تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه کتاب و نیز چاپ کتاب دانست و اظهار کرد: در هفته کتاب برنامه های متنوعی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرها و روستاها اجرا شده است.

یک منتقد کتات فیروزه ای گفت: نقد به منزله خرده گیری نیست بلکه فرصتی برای پرداخت به یک موضوع است که در نقد کتاب جنبه های مثبت و منفی یک نوشتار در فرآیندی بی طرفانه بیان می شود.

شاهرخ موسویان به گزیر کتاب پنجشنبه ها به عشق امروزی جوانان اشاره گفت: عشق امروزی جوانان حکایت فرهاد و شیرین نیست و تفاوت های زیادی با یک عشق اصیل و معنوی جامعه دیروز ما دارد.

وی در خصوص مانایی و مخاطب پسندی برخی آثار فرهنگی از جمله کتاب و فیلم گفت: سطحی نگری گاهی باعث بی رغبتی به آثار فرهنگی می شود و درعین حال پردازش عمیق به موضوعات می تواند به مخاطب پسندی آثار فرهنگی و هنری کمک کند.

سحر دانشور دیگر منتقد زن کتاب پنجشنبه فیروزه ای گفت: پرداختن به سبک زندگی افراد و تعالی یک جوان در مسیر رسیدن به هدف از ویژگی های این کتاب است.

نویسنده کتاب پنجشنبه های فیروزه ای گفت: این کتاب یک داستان است که هرکسی با زوایه نگاه خود آن را نقد می کند.

سارا عرفانی اظهارکرد: در این اثر به یک موضوع روز اجتماعی و رفتار و نگاه شخصیت های این داستان و نیز چگونگی تعامل خانوادهای با آنها پرداخته شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.