بانک آمریکایی "یوتا" یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 از شرکت "الناصر" خریداری کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اینترنشنال بیزینس تایمز در گزارشی نوشت، بررسی سوابق حمل و نقل هوایی نشان می دهد بانک آمریکایی "یوتا" ماه گذشته یک فروند هواپیمای "بوئینگ" از یک شرکت عراقی مرتبط با ایران خریداری کرده است.

بانک آمریکایی یوتا، "بوئینگ 737"را از شرکت هواپیمایی الناصر -- که به شرکت هواپیمایی ماهان ایران هواپیما فروخته است – خریداری کرد. این معامله 20 اکتبر (28 مهر) انجام شد. بر اساس این سوابق، اطلاعات بیشتری در خصوص محل کنونی هواپیمای خریداری شده در دست نیست. 

آمریکا، شرکت هواپیمایی الناصر را در ماه مه (شش ماه پیش) به دلیل تجارت با ماهان، در فهرست سیاه خود قرار داد. به ادعای این وبسایت، شرکت هواپیمایی ماهان به حمایت و تأمین کمک های مالی و فنی نیروهای حامی "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه می پردازد. 

به نظر می رسد معامله اخیر بانک آمریکایی با یک شرکت عراقی مرتبط با ایران، تحریم ها علیه این کشور را نقض کرده باشد. مقامات این بانک از اظهار نظر در این خصوص سر باز زدند. علت خرید این هواپیما تاکنون مشخص نشده است. این نخستین بار نیست که بانک یوتا یک هواپیما از یک شرکت مرتبط با ایران خریداری میکند. در سال 2014 نیز هواپیمای خریداری شده بوسیله این بانک در فرودگاه مهرآباد تهران رویت شد. در آن زمان، یکی از مدیران اجرایی بانک یوتا اعلام کرد: نمی دانیم این هواپیما چطور سر از فرودگاه تهران در آورده است.

به ادعای این وبسایت، اکتبر 2011 (مهر 90)، وزارت خزانه داری آمریکا شرکت هواپیمایی ماهان را به دلیل حمایت از نیروهای قدس در سوریه تحریم کرد. شش ماه پیش نیز این وزارتخانه برای تنبیه شرکت هواپیمایی الناصر، دارایی های این شرکت را بلوکه کرد. یوتا بانکی با 13 شعبه در سراسر آمریکاست.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار