رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: رابطه با دانشجویان مقیم روسیه و استفاده از تجربیات آنها می‌تواند پنجره‌ای جدید را برای ورود علم به کشورمان بگشاید.

دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکثر شناخت ما مربوط به دانشگاه‌های غربی بوده است و شناخت چندانی از دانشگاه‌های روسی نداریم، که عمده‌ترین دلیل این است که اکثر استادان و اعضای هیئت علمی ما از کشورهای غربی هستند و این طبیعی است که شناخت بالایی از کشور روسیه و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور نداشته باشیم.

وی درباره نکات سفر به روسیه گفت: یکی از مهمترین نکات که برای خود من هم جالب بوده این بود که دانشگاه‌های کشور زیر ساخت خوبی دارند و به ما برای تعاملات بهتر کمک خوبی می‌کند.

وی در این خصوص ادامه داد: نکته‌ی مهم دیگر در بازدید از دانشگاه‌های روسیه این بود که دانشگاه‌های این کشور از قلب جامعه به ظهور رسیده‌اند و اکثر دانشگاه‌های مجهز این کشور در زمینه شیمی و مهندسی نفت، توسط شرکت‌های نفتی روسی و حتی خارجی تجهیز شده‌اند که نشان از وابستگی زیاد بین دانشگاه‌ها و صنعت این کشور می‌باشد.

وی  گفت: ما در طی این سفر، از 3 دانشگاه این کشور بازدید داشتیم و 2 تفاهمنامه با دانشگاه مسکو در زمینه انجام پروژه مشترک در زمینه نفت امضا کردیم و همچنین تجهیزات دانشگاه‌های پوتکین و راه و ساختمان، در کشور روسیه را زیر ذره‌بین بردیم تا بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور، با این دو دانشگاه همکاری‌هایی داشته باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار