رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: سوسنگرد را لشکر خدا آزاد کرد و خرمشهر را خدا.

سوسنگرد را لشکر خدا آزاد کرد و خرمشهر را خدا
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و سردار روشن فرمانده بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری، رزمندگان و خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و جمعی از مردم شهید پرور تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در آغاز این مراسم، سردار روشن فرمانده بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس، ضمن عرض خوشامدگویی و ارج نهادن به مقام والای شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: هدف اصلی تشکیل این بنیاد که به فرمان مقام معظم رهبری بود، حفظ کردن و یادآوری ارزش ها‌ی دفاع مقدس به خصوص آزادسازی سوسنگرد که جزء ارزش‌های والای انقلاب بود، برای نسل جوان است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و یکی از فرماندهان در زمان آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: خدا را شاکرم که در این مراسم حضور دارم.

خداوند متعال در آیه 11 سوره مائده میِ‌فرماید؛ "ای مومنین، یاد بیاورید نعمتی را که برای شما قرار دادیم. قومی تمام قدرتش را بر آن گذاشته تا آن را تصاحب کند، ما آن دست را قطع می‌کنیم. شما باید به سلاح توکل مجهز شوید".

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: سوسنگرد به دست لشکر خدا آزاد شد و خرمشهر را خدا آزاد کرد. خداوند متعال با نیروهای ولایتمدار خود این حماسه را در سوسنگرد آفرید. آن جریان شیطانی که در دنیا تلاش می‌کرد تا انقلاب اسلامی ما شکست بخورد و می‌خواستند تا سه روزه به تهران برسند، نتوانستند به مقاصد خود دست یابند، چون محور این مقاومت ولایت بود و این ولایت در دست امام زمان قرار دارد و در غیاب‌ آن حضرت ولایت در دست حضرت امام خمینی (ره) قرار داشت و بعد از ایشان در دست مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی افزود: پیام امام راحل به فرمانده لشکر 92 اهواز باعث بیداری نیروهای مسلح و آزادسازی سوسنگرد شد. من اولین کسی بودم که در بین مردم سوسنگرد و بعد از آزادسازی آن شهر عزیز سخنرانی کردم. جنگ برای کشور ما با همه خسارت‌هایش با برکت بود و موجب شد تا مردم ما به مقاومت و آموزش یگانی دست پیدا کنند. استقامت و مقاومتی که در بعد معنوی چیز جز اجرای فرمان خدا نبود و در بعد علمی که ما هیچ نیروی آموزش نظامی در آن ندیده بودیم، در جبهه‌ها تجربه کسب کرده و به این بعد دست یافتیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالک ادامه داد: روحیه اطاعت تشکیلاتی در تمامی بخش‌های نیروهای خدا وجود داشت. مسئولیت‌پذیری هریک از نیروها بسیار خوب بود و هرکس وظیفه خودش را به نحو احسن انجام می‌داد. هیچ‌کدام از نیروها نگاه به نتیجه نداشته و فقط به اجرای درست تکالیف خود تمرکز می‌کردند. حرکت رزمندگان اسلام با وجود همه کمبودهایی که در جبهه‌ها بود، فقط به دستور رهبر مسلمین توجه می‌کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: شناخت دشمن که در آن زمان در داخل کشور وجود داشت، سرلوحه کار رزمندگان بود و این روحیه دشمن‌شناسی به خاطر درک عمیق معانی قرآن توسط رزمندگان صورت گرفته، با توجه به فتح سوسنگرد و اقداماتی که در آن زمان رخ داد، می‌آموزیم که باید پشت ولایت بوده و از فرمان‌هایشان اطاعت کنیم که این رمز پیروزی رزمندگان است. نفوذ دشمن که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند، همین انحراف از اطاعت از رهبری است و نیروهای مسلح اکنون نیز باید به مانند آن زمان در میدان باشند. ارزش‌هایی که در آزادسازی سوسنگرد آفریده شد، باید الان جامه عمل به خود بگیرد تا مسیر ظهور امام زمان (عج) هموارتر شود.

 قابل ذکر است؛ در پایان مراسم مداح اهل بیت،حاج آقای طاهری چندکلامی در صف شهدا نوحه‌سرایی کرد و بعد از آن با پخش نماهنگ‌هایی از آزادسازی سوسنگرد، یاد و خاطره آن عزیزان سفر کرده که در آزادسازی سوسنگرد شرکت داشتند را در دلها زنده نگه داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوسنگرد ، لشکر ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار