کاروان ورزشی او اسپرت با شعار صلح و بشردوستی در هشتمین دوره رقابت‌های جهانی ترکیه شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری ورزش‌های پارسیان اصیل "او اسپورت" امروز با حضور بهروز کارخانه‌ای رئیس فدراسیون آسیایی،‌ محمدقاسم منوچهری دبیرکل فدراسیون جهانی "او اسپرت"، جاسم منوچهری سرمربی تیم ملی و دبیرکل فدراسیون آسیایی، فاطمه حیدری داور "او اسپورت" و مرضیه باقری مربی تیم ملی بانوان در فدراسیون ورزش‌های رزمی برگزار شد.

جاسم منوچهری سرمربی تیم ملی مردان اظهار داشت: این رقابت‌ها هفته آینده در آنتالیا برگزار می‌شود. ما در طول این 10 سال جمعیت بیش از 20 هزار نفر را به ورزش‌های او اسپورت علاقمند کردیم. تیم اعزامی نیز افرادی هستند که در اردوهای مختلف از دو دوره قهرمانی کشور و قهرمانی آسیا به اردوها دعوت شدند. این نفرات در 4 مرحله مسابقات گزینش شدند و 21 مرد و 16 نفر در بخش بانوان به این مسابقات اعزام خواهند شد.

وی در ادامه افزود: ما یک هیات 51 نفره به این رقابت‌ها اعزام خواهیم کرد. پیش‌بینی می‌کنیم با کشور میزبان رقابت تنگاتنگی خواهیم داشت. آذربایجان و روسیه همیشه با تعداد زیادی در چنین رقابتی شرکت می‌کنند امیدوارم ما هم رقابت کنیم و جزو سه تیم برتر باشیم. ما در این رقابت‌ها خودمان را میهمان نمی‌دانیم چراکه او اسپورت از فرهنگ ایرانی تشکیل شده است.

در ادامه این نشست خبری مرضیه باقری اظهار داشت: سومین مرحله اردوی تیم ملی بانوان این هفته به پایان می‌رسد. این رشته تقریبا از بازی‌های بومی‌محلی شکل گرفته و ما یک تیم پنج نفره را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد. برای انتخاب این نفرات مسابقات استانی و کشوری برگزار کردیم و در نهایت این 5 نفر انتخاب شدند.

حیدری داور بانوان او اسپورت در ادامه این جلسه اظهار داشت: در این دوره قرار است نمایندگان علاوه بر قضاوت در بخش مسابقات در کلاس‌های ارتقای داوری نیز شرکت کنند. بنده سال گذشته همزمان با مسابقات‌ آسیایی با حضور نمایندگان 17 کشور با رای مجمع انتخاب شدم و هدف بعدی من کسب ریاست بانوان فدراسیون جهانی او اسپورت است.

وی در مورد نحوه پوشش بانوان در این رقابت‌ها اظهار داشت: لباس بانوان برای این رقابت‌ها از سوی شهریان معاون ورزش بانوان تایید شده و صحبت‌هایی نیز انجام داده‌ایم و ما می توانیم در بخش بانوان مدال های خوبی دریافت کنیم .

همچنین محمدقاسم منوچهری دبیرکل فدراسیون جهانی او اسپورت، اظهار داشت: سال 84 با همکاری کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی وقت 15 کشور را در همدان دور هم گرد آوردیم و این فعالیت را آغاز کردیم. 7 دوره مسابقات قهرمانی جهان و 5 دوره رقابت های قهرمانی آسیا برگزار کردیم. امروز در جایگاهی هستیم که نمایندگان سازمان جنبش المپیک از بازی‌های ما دیدن می‌کنند.

وی در ادامه افزود: کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس و برخی کشورهای دیگر در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. قطر در منطقه آسیا طی این مدت سرمایه‌گذاری خوبی کرده و یکی از قوی‌ترین‌های این مجموعه محسوب می‌شود. بیشترین رقبای ما در بخش هنری اندونزی و سنگاپور هستند که ان‌شاءالله بانوان ما در بخش هنری که برای اولین بار است شرکت می کنند موفق شوند. در بخش های رزمی تجربه حضور در این رقابت‌ها را دارم.

منوچهری در پایان عنوان کرد: هزینه‌ اعزام تیم 51 نفره به ترکیه تقریبا 164 میلیون و 400 هزار تومان است که بخشی از این هزینه‌ها توسط نفرات اعزامی، بخشی از سوی ما و بخشی از سوی فدراسیون تامین می شود.

منوچهری در خصوص نمایشگاه کشاورزی که همزمان با مسابقات در ترکیه برگزار می شود گفت: قرار است کشمش و گردو ایرانی را به عنوان نماد استان همدان به این مسابقات ببریم و به نمایش بگذاریم .

وی در خصوص امنیت مسابقات با توجه به فعالیتهای تروریستی در این منطقه گفت : با توجه به برگزاری کنفراس g20 در شهر آنتالیا و با توجه به اینکه نزدیک به 30 رئیس جمهور دنیا در این کنفرانس حضور دارند امنیت کاملی در مسابقات برقرار است.

بهروز کارخانه‌ای رئیس فدراسیون آسیایی، اظهار داشت: ما مسابقات جهانی را پیش رو داریم و قرار است تیم ملی را به ترکیه برای حضور در این دوره از رقابت‌ها اعزام کنیم.

وی در ادامه افزود: این هشتمین دوره رقابت‌ها است که برگزار می‌شود و ما با شعار صلح و بشردوستی دراین رقابت‌ها تشکر خواهیم کرد. این هم یک نوآوری جدید است.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: حضور ، مسابقات ، جهانی ، شعار ، صلح ، دوستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار