به
گزارش گروه
استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رضا پاشایی بابیان اینکه افزایش نرخ بیکاری تنها یکی از نتایج رکود و تعطیلی
واحدهای تولیدی و صنعتی است گفت : برخی افراد در حوزه صنعت در جایگاه واقعی خود
قرار ندارند و اینیکی از دلایل اصلی افزایش مشکلات این بخش است که منجر به تضعیف
جایگاه آذربایجان شرقی بهعنوان یکی از قطبهای قطعهسازی کشور شده است.
نائب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت تبریز همچنین تحریمهای ناعادلانه و رکود را از یکسو و بیبرنامگیهای داخلی چون اخذ مالیاتهای سنگین از بخش صنعت را یکی دیگر از مهمترین دلایل تشدید این وضعیت برشمرد و تاکید کرد: مجموع این عوامل دستبهدست هم دادهاند تا شاهد به شماره افتادن نفسهای صنعت قطعهسازی تولید قطعه در کشور باشیم.
وی افزود : برای برونرفت از این وضعیت در انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو طرحی جامع با عنوان سند احیا و اعتلای صنعت خودروسازی تهیه و تدوینشده که طرحهایی چون وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو نیز میتوانند نمونههای مشابهی از آن باشند که البته جز برنامههای کوتاهمدت بوده و در بلندمدت باید ارتقا کیفیت و کاهش قیمت خودرو موردتوجه قرار گیرند.
پاشایی با تأکید بر لزوم انتقال فنآوریهای روز و افزایش تعداد فطعات تولیدی برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروهای داخلی بیا ن کرد: در سند جامع احیا و اعتلای خودروسازی موضوع ارائه بستههای حمایتی و نظارت درست در این زمینه هم برای تولیدکننده و هم مصرفکننده در نظر گفته شده است.
رییس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور همچنین ایجاد صندوق حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، واریز درصدی از وجوه واردات خودرو و مازاد درآمد سالیانه دولت از محل چنین وارداتی به این صندوق، ، کاهش درصد سود تسهیلات بانکی، اصلاح قیمت گذاری خودرو بر اساس قانون ماده 100 ، آزادسازی قیمت خودرو بر اساس کار کارشناسی شده، پرداخت یارانه صنعت به بخش خودرسازی، بستر سازی برای تامین مواد اولیه ارزان قیمت ، جلوگیری از قاچاق قطعات و خودرو های بی کیفت و نظارت بر آنها، اصلاح جایگاه صنعت خودرو در رسانه ها، افکار مردمی و مسئولان و تدوین قانون برخورد با تضعیف کنندگان صنعت خودروی کشور را از مهمترین اهداف سند احیا و اعتلای صنعت خودروسازی برشمرد.
انتهای پیام/گ