سیزدهمین جشنواره دانشگاهی رضوی در رشته های سرود و تواشیح و مقاله نویسی با محور همدلی و همگرایی پیروان ادیان و مذاهب در آموزه های رضوی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ برگزاری این جشنواره را یکی از اقدامات ارزشی و راهبردی وزارت علوم برشمرد و گفت: در دنیای امروز که تصاویر نادرستی از اسلام در جهان ارایه می شود، برگزاری چنین جشنواره هایی در مکان های علمی به خصوص دانشگاه ها، پیام روشنی برای دنیا دارد.

فریدون رحیم زاده وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و اندیشه شیعی در ایران را فرصت خوبی برای پرداختن به برخی موضوعات دینی دانست افزود: این جشنواره با هدف نشر و گسترش فرهنگ رضوی در مراکز آموزش عالی و توجه به آموزه های دینی و رضوی در محیط های دانشگاهی برگزار می شود و به یقین می تواند فرصت های زیادی پیش روی متولیان امور فرهنگی در دانشگاه
ها باز کند.

وی اظهارکرد: برای اینکه دانشگاه ها مواجهه درست و مناسبی با این فرصت داشته باشند باید در معرفت و سپس معرفی حکمت رضوی پیشگام باشند.

رحیم زاده اضافه کرد: ذهن و ضمیر جوانان امروز درگیر پرسش ها و سووالات بسیاری است که کامل ترین پاسخ ها در دین مبین اسلام است و برگزاری جشنواره رضوی یکی از راه های مناسب پاسخ به اینگونه سووالات است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و دبیر جشنواره رضوی نیز در ادامه این مراسم با ارایه گزارشی از روند برگزاری جشنواره در دانشگاه گفت: بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از 13 سال پیش اقدام به برگزاری جشنواره رضوی کرده است که در سال های اخیر این جشنواره با همکاری وزارت علوم به سمت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سوق داده شد و از آن زمان هرساله یکی از دانشگاه ها متولی برگزاری یکی از موضوعات می باشد.

دکتر محمد رضا صلح جو افزود: در سال جاری برای اولین بار برگزاری بخش نوای رضوی و اجرای سرود و تواشیح بر عهده این دانشگاه قرار گرفت و از استقبال خوبی نیز برخوردار بود.

وی اظهارکرد: از بین گروه های شرکت کننده در بخش تواشیح این جشنواره شش گروه توانستند به مرحله نهایی راه یابند که امروز با ارزیابی داوران گروه های برگزیده معرفی می شوند.

صلح جو اضافه کرد: در بخش مقاله نویسی نیز که با عنوان همدلی و همگرایی بین پیروان ادیان و مذاهب در آموزه های رضوی برگزار شد از بین مقالات دریافتی دو مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شدند.

در پایان این مراسم گروه های تواشیح و سرود راه یافته به مرحله نهایی از دانشگاه های زنجان، اهواز، یزد و قزوین به اجرای زنده پرداختند که پس از داوری، گروه ثامن الائمه(ع) از دانشگاه یزد، گروه حبل المتین از دانشگاه زنجان، گروه شمیم وصال از دانشگاه آزاد اسلامی یزد، گروه معراج از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گروه رجاء از دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و گروه الانوار از دانشگاه اهواز به ترتیب موفق به کسب عناوین اول تا ششم شدند.

همچنین در بخش مقاله نویسی نیز مقاله دکتر مولوی، عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و خانم جعفری از دانشجویان به عنوان مقالات برتر جشنواره معرفی شدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.