مدیر فرودگاه مرکز لرستان گفت: طرح ‎های توسعه اپرون و پاویون جدید فرودگاه خرم‎آباد از پیشرفت فیزیکی مناسب و قابل قبولی برخوردار است و اپرون فرودگاه در آینده نزدیک به بهره‎برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کیانی افزود: دوطرح دیگر از طرح بزرگ توسعه فرودگاه خرم‎آباد از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند.

توسعه اپرون جدید با 11000 متر مربع اکنون به مرحله نهایی رسیده و از امروز عملیات بتون‎ریزی شروع شده و درصورت مناسب بودن دما و شرایط جوی تا دوماه آینده این طرح به اتمام می‎رسد.

وی گفت: بعد از عملیات خاکبرداری و تثبیت و تراکم لازم و قیرپاشی، اجرای شبکه میلگرد به اتمام رسید و اکنون با قالب‎بندی بتون‎ریزی آغاز شده است.

مدیر فرودگاه خرم‎آباد گفت: در این مرحله قرار است 3500 متر مکعب بتون با عیار 470 انجام گیرد و همزمان اجرای ارت و روشنایی آن صورت گیرد.

کیانی از بهسازی اپرون قدیم فرودگاه خرم‎آباد خبر داد و افزود: 20 سانتی‎متر از سطح اپرون قدیم برداشته خواهد شد و پس از اصلاحاتی بتون خواهد شد.

وی احداث پاویونی در شان و منزلت مردم لرستان را مایه افتخار و دلگرمی خود و همکاران فرودگاه خرم‎آباد دانست و گفت: فندانسیون پاویون جدید در سال قبل اجرا شده و اکنون اجرای اسکلت فلزی با 170 تن متریال شروع شده است و پس از این مراحل بلافاصله دیوار چینی پاویون آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: این پاویون در یک طبقه و 1650 متر مربع و با ارتفاع هسته مرکزی 7 متر ساخته خواهد شد.

کیانی گفت: طرح توسعه فرودگاه خرم‎آباد از محل اعتبارات استانی در حال پیگیری است و هم اکنون طرح های تطویل باند و استریپ‎سازی و زه‎کشی به اتمام رسیده و دو طرح روکش باند و توسعه ترمینال باقی مانده است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی طرح توسعه براساس گزارش مشاور تاکنون 35 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.