نماینده مردم ورامین گفت: لازم است که مسئولین دیپلماسی و دولت اجرای برجام را تا حل شدن مسئله PMD متوقف کنند، در غیر اینصورت عهدشکنی غربی‌ها در مسیر اجرایی برجام ادامه خواهد داشت.

نقوی حسینی: لزوم توقف اجرای برجام تا حل مسئلهPMD

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «سید حسین نقوی حسینی» نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی پیرامون حل مسئله پی‎ام‎دی اظهار داشت: لازم است که مسئولین دیپلماسی و دولت توجه کنند که به لبخند غرب توجه نکرده و اجرای برجام را تا حل شدن مسئله PMD متوقف کنند در غیر اینصورت عهدشکنی غربی‌ها در مسیر اجرایی برجام ادامه خواهد داشت.

وی خطاب به دولت ادامه داد: بازنشستگان از جمله اقشار مهم جامعه ما هستند که متأسفانه پس از عمری تلاش صادقانه و شبانه روزی و با کوله‌ باری از تجربه به فراموشی سپرده شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر در شرایطی که بازنشستگان پس از گذراندن 30 سال کار و خدمات که به درمان و بهداشت نیاز مبرمی دارند از انواع امتیازات محروم می‌شوند و درآمد آنها نیز به شدت کاهش می‌یابد بعلاوه کمترین افزایش حقوق و سنواتی به آنها تعلق گرفته که این اوضاع شامل حال همه بازنشستگان کشوری می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار داشت: باید در آستانه تصویب بودجه و برنامه ششم فکری اساسی برای هزینه‌های گوناگون قشر بازنشسته انجام داد نباید اجازه داد کسانی که روزی جامعه خود را اداره می‌کردند اکنون با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه  نرم کنند واز چرخه جامعه خارج شوند.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: امروز بحران بیکاری حاکم بر جامعه است و فرزندان این کشور که باید آینده کشور را اداره کنند با وجود داشتن مدارک تحصیلی بالا امکان ازدواج و تشکیل زندگی را ندارند و لذا باید از دولت پرسید که چرا فکر و اقدامی جدی به حال اشتغال جامعه نمی‌کند.

وی با اشاره به وام خودرو گفت: ای کاش وام خودرو به وام اشتغال وازدواج تبدیل می‌شد که دختران و پسران ما به خاطر دریافت سه میلیون تومان وام ازدواج سالها در انتظار نمی‌ماندند.

نقوی حسینی با اشاره به اثرات بیکاری در کشور گفت: امروزه بحران بیکاری است که موجب انواع انحرافات اجتماعی و جرایم در سطح جامعه می‌شود.

نقوی حسینی با اشاره به بحث خروج از رکود دولت و توجه به اصول اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: چرا دولت برنامه‌ای برای خروج از رکود ارائه نمی‌دهد و چرا اصول اقتصاد مقاومتی را که اشتغال‌زا بوده و تولید ثروت می‌کند مورد توجه قرار نمی‌دهد.

نماینده مردم ورامین ادامه داد: حل پرونده پی ام دی در موضوع برجام از شرایط اجرای این سند بوده و هست که مورد تأکید رهبری انقلاب بوده و در ابلاغیه ایشان به دولت نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به تغییر موضع غربی‌ها در خصوص حل پرونده پی ام دی خاطر نشان کرد: مسئله پی ام دی مورد اظهار مقامات غربی و رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بوده است اما امروز سخنان آنها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها بنابر حل پرونده پی ام دی ندارند.

نقوی حسینی در پایان تصریح کرد: مسئولین دیپلماسی و دولت توجه کنند که فریب لبخند غربی‌ها و آمریکا را نخورند زیرا آاژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابزار دست آمریکا و غربی‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار