معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف از اجرای فاز دوم مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شریف تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تجریشی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای خانواده فناوری شریف که صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد؛ گفت: برنامه توسعه مدیران معاونت به عنوان یک ایده عملیاتی شده و بسیاری از فعالیت‌های دانشگاه حول یک برنامه‌ریزی انجام می‌شود. در حوزه آمورشی برنامه مربی‌گری را داریم که دانشجویان کارشناسی عهده‌دار آن هستند در زمینه پژوهش تألیف کتاب برنامه اساتید جوان و برنامه پسا دکتری را داریم و از برنامه‌های پژوهشی حمایت می‌کنیم. 

وی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری‌مان را در حوزه صنعت شروع کرده‌ایم عمده این فعالیت آغاز شده واحدهای خدمات فناوری، 4 واحد آزمایشگاه، 3 واحد دفتر و 9 واحد مرکز خدمات در نظر گرفته شده است. فاز دوم مجتمع خدمات فناوری تا دو ماه آینده آغاز می‌شود و به 32 دفتر به متراژ 1400متر مربع خواهد رسید.

تجریشی با اشاره به آزمایشگاه‌های مرکزی عنوان کرد: آزمایشگاه‌های مرکزی را فعال کرده‌ایم و مواد نانو را ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های پژوهش کاربردی خاطرنشان کرد: در برنامه پژوهش کاربردی برنامه تعاملات، ارتقای تعاملات و همچنین برنامه خوبی با پژوهشکده‌های مشترک و برنامه‌های توسعه و انتقال فناوری و برنامه ایجاد و توسعه و خدمات فناوری را با کمک دکتر ستاری عملیاتی خواهیم کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شریف در زمینه برنامه تجاری‌سازی عنوان کرد: برنامه ارتباط با صنعت و مدیران دانشکده‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برنامه ویژه ما در زمینه تجاری‌سازی است که برنامه خوبی را شروع کرده‌ایم و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری ارائه محصولات را به صورت چرخه‌ای شروع کرده‌اند. تمامی این برنامه‌ها آیین‌نامه دارد و بسیاری از آنها فعال شده است.

وی تأکید کرد: ما به لحاظ تعداد مقالات 1500 مقاله داریم در دانشگاه‌ها تعداد مقالات معتبر را افزایش داده‌ایم و به چاپ رسانده‌ایم. تعداد آنها بسیار بالاست و سعی کرده‌ایم با برنامه‌های توسعه ارتباط بین پژوهش و فناوری را برقرار کنیم.

وی بیان کرد: در بخش ارتباط با صنعت به 300 قرارداد رسیده‌ایم که میزان بودجه ما از 18 میلیارد تومان به 60 میلیارد تومان رسیده است.

تجریشی با اشاره به مراکز رشد تصریح کرد: در مراکز رشد که بسیار قدمت دارد مرحله پسا رشد و پیش از رشد را پیش رو داریم و پس از آن ایجاد محیط کسب و کار و پایدارسازی کسب و کار می‌باشد که در نهایت صندوق پژوهش و فناوری شریف را ایجاد می‌کنیم.

تجریشی در پایان اظهار داشت: فعالیت‌های تدریجی را در قالب برنامه‌هایی داریم. یک ساختمان را دکتر ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گرفته‌اند که 36 واحد دارد و واحدهای فناوری در آنجا مستقر هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار