رئیس مرکز آمار ایران از تشکیل سازمان غیردولتی و حرفه‌ای نظام مدیریتی در کشور خبر داد و گفت: اساسنامه این نظام تدوین شده و بعد از تصویب مجلس نهایی خواهد شد.

تلفنی**** تشکیل سازمان نظام مدیرت حرفه‌ای در دستور کار استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران در پنجمین کنفرانس ملی مدیریت اجرایی از تشکیل سازمان نظام مدیریت ایران در کشور خبر داد و گفت: این سازمان در جهت موانع پیش رو در عرصه اقتصادی و همچنین سلامت حرفه‌ای در کسب و کار و صیانت از آن با رعایت اصول موازین قانونی در کشور شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: وجود یک سازمان و تشکلات متولی امور حرفه‌ای با قوانین اسلامی همچنین تدوین نظام‌نامه و نظارت بر رفتار اعضا مستلزم وجود یک شکل حرفه‌ای مانند سازمان نظام مدیریت در کشور است.

عادل آذر ادامه داد: اساسنامه نظام مدیریت در کشور تدوین شده و به دولت ارسال و منتظر هستیم که مجلس این نظام‌نامه را تصویب و به مرحله اجرا دربیاورد.

رئیس مرکز آمار ایران اظهار داشت: سازمان نظام مدیریت ایران که در این قانون سازمان نامیده می‌شود یک سازمان غیردولتی و مستقل است که به منظور تحقق بخشیدن به اهداف و انجام وظایف مقرر در این قانون تشکیل می‌شود.

وی حفظ و توسعه استانداردهای شایستگی حرفه‌ای در حوزه مدیریت، تعمیق توسعه وتعالی اخلاق حرفه‌ای در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف مدیریت و توسعه تعالی دانش مدیریت و ارتقای سطح فرهنگ آگاهی عمومی از اهداف سازمان نظام مدیریت ایران است.

رئس مرکز آمار ایران در ادامه با شاخص جذب استعدادهای رتبه ایران در بین هشت کشور اشاره کرد و گفت: رتبه ایران درمنطقه خاورمیانه هشت و در بین 143 کشور جهان 139 بوده است همچنین در مصرف سوخت‌های فسیلی در منطقه خاورمیانه در بین 9 کشور رتبه 6 و در بین 132 کشور جهان 126 را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین رتبه ایران در حاکمیت قانون در حل اختلافات در منطقه در بین 10 کشور رتبه 8 و در بین 175 کشور جهان 94 و در شاخص انحراف از بودجه رتبه ایران در خاورمیانه در بین 10 کشور هشت بوده و همچنین رتبه ایران در بین کشورهای جهانی در بین 143 کشور، 83 بوده است.

عادل آذر در ادامه روند اقتصادی در شش ماهه سال‌جاری مثبت اعلام کرد و گفت: متأسفانه صنایع کلیدی و مادر طی این شش ماه منفی یک درصد و کشاورزی 5.7 و خدمات 9 درصد بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
سازمان برنامه و بودجه سابق
آخرین اخبار