رئیس اداره امور آب گچساران گفت: 11 پروژه عمرانی با اعتباری بیش 270 میلیارد ریال در مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج عارف بهگام افزود: ساخت بند انحرافی و کانال انتقال آب رودبال، تامین آب اراضی ماهور باشت و امام زاده جعفر، تعمیر و تجهیز شبکه چاه های آب در سطح شهرستان، بند انحرافی ناصر آباد و تامین آب اراضی آبریزی تنگ انگشتری از مهمترین این طرحهاست.

وی بیان کرد: از این تعداد طرح ها، بند انحرافی و کانال انتقال رودبال با اعتباری بیش از دو میلیارد و 700 میلیون ریال، ساماندهی رودخانه دیل با اعتبار 10 میلیارد ریال و ساماندهی رودخانه خیرآباد با دو میلیارد و 500 میلیون ریال آماده بهره برداری است.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: مطالعه و تهیه طرح تامین آب دیم اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان با اعتباری بیش از 500 میلیون ریال در دست اجراست.

بهگام افزود: مطالعه طرح تامین آب کشاورزی دشت مور این شهرستان به اتمام رسیده و عملیات اجرایی این طرح تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی ابراز کرد: 80 هکتار از باغ ها و اراضی دیم روستای دیل و آرو امسال از طریق دو حلقه چاه آهکی 200 متری تامین آب شد.

بهگام گفت: مطالعه سد مخزنی به حجم شش و دو دهم میلیون متر مکعب در منطقه سر آسیاب و بالا دست روستای دیل با پیگیری نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این شهرستان آغاز شد.

بهگام افزود: 270 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و دو درصد نفت به طرح های عمرانی این اداره اختصاص یافت که از این میزان 65 درصد معادل 175 میلیارد ریال جذب شد.

وی گفت: امید است با جذب کامل اعتبارات و تکمیل طرح های در دست اجرای حوزه آب گچساران تحول چشمگیری در بخش کشاورزی و توسعه اشتغال پایدار این شهرستان ایجاد شود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: طرح ، عمرانی ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.