هرکس در زندگی خود بنابر موقعیت‌های متفاوت، روابط دوستی با افراد مختلفی ایجاد می‌کند.

مجتبی کاشانی روانشناس عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: هر کس در زندگی خود با دوستان و اعضای خانواده خود روابطی را طبق جایگاه آن فرد برقرار و بسته به موقعیت و شرایط افراد انواع دوستی‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: کلید موفقیت زندگی مشترک هر زوجی در ارتباط دوستانه بین آن دو بوده و شکل گیری صمیمیت بین زوجین یک امر تدریجی است همچنین نقش مادری یا خواهری که خدمت رسانی بدون چشم داشت به اعضای خانواده خود دارند نمونه دیگر یک رابطه دوستانه عمیق می‌باشد.

کاشانی ادامه داد: ایجاد یک رابطه دوستی انواع مختلفی دارد از جمله دوستی که به واسطه محل فعالیت مشترک اجتماعی مانند گروه همکاران و همکلاسیان، دوستی به خاطر سلایق مشترک، نظیر افراد هم سبک موسیقی، دوستی به منظور تفریح در محل فعالیت مثل رستوران یا سینما از نمونه های متفاوت محیط برای دوست یابی است.

این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: بهترین دوستان کسانی هستند که پای ثابت درد و دل‌ها، تفریحات، گرفتاری‌ها و پیشرفت‌های افراد بوده و نیز دارای وجوه مشترک بین یکدیگرند که بهترین نمونه این دوستان که به شما نزدیک بوده و تمام زندگی‌تان را با او به اشتراک گذاشته شده، همسرتان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار