رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سیاست آمریکا همواره در جهت ایجاد ناامنی در منطقه و دشمن‌آفرینی میان مسلمانان بوده است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار "غلام محی‌الدین منصف" رئیس کمیسیون تقنینی، عدلی و قضایی مشرانو جرگه افغانستان با تأکید بر اهمیت توسعه ارتباطات برادرانه دو ملت، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره برقراری امنیت پایدار و در جهت رفاه مردم افغانستان بوده است و مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در راستای این سیاست استفاده کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش حضور نیروهای بیگانه در منطقه، به‌ویژه در افغانستان را سبب ناامنی دانست و افزود: سیاست آمریکا همواره در جهت ایجاد ناامنی در منطقه و دشمن‌آفرینی میان مسلمانان بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: باید با پیروی از دستورات دین مبین اسلام و اتحاد میان امت اسلامی، راه هرگونه نفوذ دشمنان را بست.

بروجردی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام و گسترش گروه‌های تکفیری، خاطرنشان کرد: باید با همکاری همه کشورهای اسلامی و  علمای جهان اسلام و تبیین آموزه‌های اسلامی از گسترش گروه‌های تکفیری به ظاهر مسلمان جلوگیری کرد.

وی در پایان بر رایزنی‌های مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور در جهت ارتقای سطح مناسبات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی فیمابین تأکید کرد.

همچنین در ادامه این دیدار "غلام محی‌الدین منصف" رئیس کمیسیون تقنینی، عدلی و قضایی مشرانو جرگه افغانستان با قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، گفت: مردم افغانستان هیچگاه مهمان‌نوازی و پشتیبانی مردم ایران را از یاد نخواهند برد.

وی بحران‌های اخیر در منطقه را نگران‌کننده خواند و افزود: ایجاد هرگونه بحران در هر کشور اسلامی باعث نگرانی و ایجاد ناامنی در کل منطقه می‌گردد.

رئیس کمیسیون تقنینی، عدلی و قضایی مشرانو جرگه افغانستان، وحدت و همکاری‌های مشترک سیاسی و اقتصادی میان کشورهای اسلامی از راه‌حل‌های برون‌رفت از وضعیت فعلی دانست.

غلام محی‌الدین منصف در پایان بر تداوم تبادل هیئت‌های سیاسی و پارلمانی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک اقتصادی میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار