سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: اشتباهات داوری همیشه در فوتبال وجود داشته ولی باید حل شود.

سجادی:اشتباهات داوری باید به حداقل برسدبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان   نشست هم اندیشی با حضور نصراله سجادی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان،حسنی خو، مدیر کل حراست ورزش و جوانان، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، دکتر علیرضا اسدی، دبیر کل، مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ برتر، غلامرضا بهراوان، محمد حسین حمیسی، اعضای هیات رئیسه و مدیران باشگاههای فوتبال از صبح امروز در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

*سجادی:اشتباهات داوری باید به حداقل برسد

نصراله سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای  وزارت ورزش و جوانان گفت: اشتباهات داوری همیشه در فوتبال وجود داشته و با توجه به اینکه ورزش فوتبال در زمین بازی با داور اداره می شود و بعضا برخی از مواقع سوت اشتباه می زند که باعث می شود به مذاق تیمی خوش نباشد اما این را بدانید که داوران هیچ وقت قصد قضاوت اشتباه را نداشته و این موارد ناخود آگاه رخ می دهد و در تمام مسابقات چه ملی و چه باشگاهی، مشکلات داوری وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در این فصل تکرار برخی از مشکلات زیاد تر از حد معمول بوده که به نظر مدیران در فدراسیون و کارشناسان و پیشکسوتان داوری باید آن را حل کرد. در همین راستا روز گذشته با داوران و پیشکسوتان جلسه ای داشتیم و مجموعه نظرات آنها را پرسیده و پس از جلسه امروز، تا پایان این هفته و یا اوایل هفته جاری جمع بندی نهایی را اعلام خواهیم کرد. امیدوارم برای این فصل و فصل های بعدی فوتبال شاهد کمتر شدن مشکلات در هر زمینه ای باشیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: ما همه در یک کشتی سوار هستیم و باید سعی کنیم مشکلات حل شود. 11 هفته  از مسابقات برگزار شده و باید به فکر بازیهای باقیمانده باشیم تا اشتباهات داوری به حداقل برسد.


*تاج: باید معضلات را شناسایی شود

مهدی تاج در این نشست خطاب با حاضرین در خصوص بررسی مسائل داوری در لیگ برتر و پیشنهادات در خصوص بهبود وضع موجود گفت: با تشکیل این جلسات قصد داریم تا معضلات را شناسایی و در رفع آن اقدام کنیم. متاسفانه برخی مواقع مشکلاتی به وجود می آید و با ادامه دار بودن این مشکلات، فوتبال آسیب می بیند.

وی در ادامه با توجه به برگزاری شهرآورد 81 گفت: دربی در فضای معنوی بسیار خوبی برگزار شد و بلیط الکترونیکی هم فروخته شد و در نهایت شاهد ابراز رضایت از سوی اعضا بوده ایم اما اگر در بحث داوری اشتباهی سهوی رخ می داد، باید تا ماهها پاسخگوی آن می بودیم.

وی افزود:  در راستای بررسی مسائل داوری و رفع مشکلات، نشست های مختلفی را با پیشکسوتان، مسئولان داوری برگزار و نکات ضعف و قوت را در این خصوص ارزیابی کردیم. در این نشست که با حضور شما مسئولان برگزار شد، قصد داریم تا با ریشه یابی و ارزیابی این معضلات، بتوانیم راهکارهای مناسبی را بیاندیشیم.

*اسدی: باید به فکر راه حل و چاره بود

علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: باید با دیدگاه و منافع جمعی به فکر راه حلی برای معضلات داوری باشیم. با مدیریت کردن در بخش داوری و برنامه ریزی تا حدودی می توانیم برخی از مشکلات را حل کنیم و در طولانی مدت با اجرای برنامه های آموزشی می توانیم در بستر توسعه فوتبال و رفع مشکلات گام برداریم.

وی افزود: در بحث قانون، اجرا، نظارت و آموزش باید محکم گام برداریم تا از این پس و در هفته های آتی بتوانیم موفق باشیم. زمانی که بحث آموزش مطرح می شود اما آموزش مربوطه ملکه ذهن داوران نمی شود، برگزاری دوره های آموزشی چه سودی دارد؟ معتقدم باید برای هر هدفی گام به گام قدم برداشت تا به اهداف خود رسید.

در ادامه جلسه مدیران باشگاهها و اعضای هیات رئیسه هر کدام در خصوص مشکلاتی که از طریق داوری برایشان ایجاد شده بود وهمچنین راهکارهای موجود برای رفع معضلات و اشتباهات داوری، به نکاتی اشاره کردند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: هم اندیشی ، جلسه ، کفاشیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار