مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: امسال 500 هکتار از اراضی دولتی در حوزه شهری استان کرمان از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمان؛ خداداد مقبلی در نخستین همایش راهداری و حفظ اراضی دولتی که درمحل فرمانداری رفسنجان برای بخشداران و دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان برگزار شد افزود: در کل جهان هر کشوری در حوزه راهداری بین 3 تا 6 درصد هزینه ساخت راهها، در هر سال برای نگهداری و حفظ آنها در اختیار می گذارند که در این حوزه در استان کرمان سالانه برای نگهداری و ایمن سازی راهها 4 هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است که از آنجایی که اعتبارلات استانی محدود است لذا سالانه حدود 300میلیارد ریال اختصاص میابد که مبلغ کمی است .

وی افزود: در حوزه راهداری 9 هزار کیلومتر راه در استان کرمان وجود دارد که ارزشی بالغ بر 75 هزار میلیارد ریال طی سالهای متمادی دولتهای مختلف برای این راهها سرمایه گذاری کرده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها به عنوان هشدار دهنده عمل می کنند و از انجایی که برخی از این علائم دچار فرسودگی می شوند و از بین می روند لذا دهیاران و بخشداران می توانند برای حفظ این علائم و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار دخیل باشند.

خداداد مقبلی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات علمی، بخش اعظم تصادفات و تلفات بر اثر عدم فرهنگ ترافیکی است که راننده رعایت نمی کند و این موضوع 75 درصد را شامل می شود گکه خطاهای راننده منجر به تصادف و فوت در صحنه می شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اراضی ، دولتی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.