به مناسبت هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی نمایشگاه نقاشي کودکان و نوجوانان را در نگارخانه میرک برپا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدمعاون حمل ونقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد آموزش های لازم و ایفای نقش بازدارندگی فراخوان ارسال نقاشی های مرتبط با ایمنی، مدارس حاشیه راه ها، سوانح و حمل و نقل ایمن را با همكاري آموزش و پرورش اقدام گرديد که با استقبال بی نظیری روبه رو شد.

جعفر شهامت با اشاره در مدت زمان فراخوان آثار خوبی به به دبیرخانه جشنواره رسید ، افزود: بیش از 500 اثر نقاشی کودکان و نوجوانان از جامعه هدف در مهدها، مدارس ابتدایی و آموزشگاه های هنري به دست ما رسید که نقش تربیت آینده سازان ایران اسلامی در حوزه پیشگیری از سوانح و تصادفات در حمل و نقل های درون و برون شهری را بیش از پیش برای ما روشن می کند.

وی آموزش مهارت ها و پیشگیری از وقوع سوانح را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 40 مدرسه پرخطر را با ایمن سازی فیزیکی مهار کردیم و در قالب برنامه آموزش اصول ایمنی و عبور و مرور به دانش آموزان 55 مدرسه در سطح استان تا پایان سال تحصیلی مهارت های لازم را کسب می کنند.

افزایش 10 درصدی سوانح در شش ماهه امسال

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی با بیان اینکه در شش ماهه امسال 10 درصد افزایش تلفات سوانح راندگي برون شهري و روستايي را داشته ایم، گفت: متاسفانه در این میان 18 درصد از قربانیان کودکان و نوجوانان زیر 18 سال بودند که نشان گر اهمیت بحث آموزش و فرهنگ سازی برای عابران پیاده و دانش آموزان و کودکان است.

شهامت با تاکید بر اهمیت نقش عامل انسانی در بروز سوانح و جلوگیری از آن تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از خودروها با فرسودگی بالا و عدم داشتن ایمنی فنی لازم در محورهای مختلف درون و برون شهری تردد می کنند نقش عامل انسانی آموزش دیده در کاهش تلفات و سوانح بسیار پر رنگ است.

وی افزود: 40 درصد سوانح متوجه گروه های آسیب پذیر مثل کودکان و افراد مسن است و متاسفانه 14 درصد آمار فوتي تصادفات جاده اي استان مربوط به عابر پياده مي باشد.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی 41 درصد تصادفات جاده ای را ناشی از واژگونی، خروج از مسیر، خستگی و خواب آلودگی رانندگان عنوان کرد و محورهای قوچان لطف آباد، سه راهی شادمهر- بردسکن و محور نیشابور به سبزوار را در شاخص تعداد فوتی ها به حجم ترافیک و مسیر مشهد-چناران-قوچان را به نسبت طول محور وضعيت ايمني نا مناسبي دارد.

گفتنی است این نمایشگاه همه روزه تا 28 آبان ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.