مجله تایم در گزارشی به راه‌های مقابله با داعش و احتمال شکست خوردن طرح ائتلاف علیه این گروه تروریستی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله تایم در گزارشی به قلم "مارک تامپسون" نوشت: زمان آن فرا رسیده است تا از خود بپرسیم اتحاد در برابر داعش مفید است یا در حال انجام کار بیهوده‌ای هستیم. آیا باید تلاش‌هایمان را در جهت دفاع مقابل تهدیدات داعش متمرکز کنیم یا برنامه ویژه‌ای برای جنگ با این گروه تروریستی داشته باشیم.

در ادامه این گزارش آمده است: حملات جمعه شب به پاریس موجب شد مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در راستای مبارزه با تروریسم تنظیم شود. نامزدهای انتخاباتی این طپسوال را مطرح کردند که آیا واشینگتن باید نیروی دفاعی خود را علیه داعش با نیروهای ناتو، روسیه و حتی ایران متحد کند؟ آیا ائتلاف تمام گروه‌های نظامی علیه داعش می‌تواند این گروه تروریستی را نابود کند؟ یا باید راهکار دیگری در پیش گرفت و با تقویت آژانس‌های جاسوسی شیوه تدافعی مقابل داعش را آزمایش کرد. نیروهای نظامی وارد جنگ زمینی علیه داعش نشوند و این کار به عهده جنگنده‌ها سپرده شود. نظارت بیشتری بر ورود پناهجویان انجام و جلوی بازگشت تروریست‌های خارجی به کشورهایشان گرفته شود.

کارشناسان معتقدند ترکیبی از هر دو این استراتژی‌ها برای نابودی کامل داعش مورد نیاز است. این گروه تروریستی به حدی در عراق و به ویژه سوریه ریشه دوانده‌اند که باید از هر دو روش تدافعی و تهاجمی در برابر آن استفاده کرد.

"باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته در سخنرانی اجلاس گروه بیست به میزبانی آنتالیا، ترکیه، اعلام کرد: آمریکا تلاش‌های خود را برای نابودی داعش تا 2 برابر افزایش می‌دهد. 
"اشتون کارتر،" و "ژان یویس،" وزرای دارایی آمریکا و فرانسه، نیز در حاشیه این اجلاس توافق کردند نیروهای نظامی هر دو کشور در جنگ علیه داعش با یکدیگر متحد باشند.

کارشناسان مسائل بین الملل تاکید می‌کنند راهکار اتحاد نمی‌تواند برای نابودی داعش کافی باشد. نمی‌توان بدون شناسایی کامل این گروه تروریستی و درنظر گرفتن شرایط منطقه‌ای، زمینه نابودی آن را فراهم کرد. داعش فعالیت‌های خود را به حدی گسترده کرده است که اتحاد چند کشور و اقدام انحصاری آنها نمی‌تواند تضمین کننده نابودی داعش باشد.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار