استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: باید بحث رفع عدم توازن منطقه ای در برنامه ششم توسعه بصورت برجسته و ویژه لحاظ شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ارومیه؛ سعادت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاونین استاندار و سایر اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، گفت: باید بحث رفع عدم توازن منطقه ای در برنامه ششم توسعه بصورت برجسته و ویژه لحاظ شود و اینطور نباشد که دیدگاهها و برنامه های استان ها در این برنامه نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: ما در استان آذربایجان غربی، بحث رفع عدم توازن بصورت جدی و با حساسیت ویژه ای دنبال می کنیم و امیدواریم در برنامه ششم توسعه نیز شاهد لحاظ شدن این موضوع باشیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: انتظار داریم که روش توزیع بودجه در کشور نیز با در نظر گرفتن میزان محرومیت و وضعیت شاخص های توسعه یافتگی در استان ها انجام گیرد.

سعادت در ادامه بر ضرورت تقویت و تکمیل زیرساخت ها در آذربایجان غربی تاکید و خاطرنشان کرد: اساسا اگر زیرساخت ها در استان فراهم نباشد، حضور سرمایه گذار نیز در این استان کمرنگ خواهد بود؛ لذا تلاش داریم که با کمک و توجه دولت و همچنین همکاری و مشارکت بخش خصوصی در جهت توسعه زیرساخت ها در استان گام های جدی برداریم.

حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه، آخرین وضعیت بودجه جاری و عمرانی استان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: در بحث اعتبارات عمرانی استان، تاکنون بطور میانگین 50 درصد این اعتبارات تخصیص داده شده و در واقع 50 درصد نقدینگی را برای طرح های عمرانی ابلاغ کرده ایم.

حضرتی همچنین گفت: 2 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز برای مطالبات پیمانکاران تخصیص داده شده است


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.