اگر پست الکترونیکی دریافتی از طریق یک شبکه اینترنتی رمزگذاری نشده ارسال شده باشد، سرویس جی‌میل به زودی این مساله را به شما اطلاع می‏دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر پست الکترونیکی دریافتی از طریق یک شبکه اینترنتی رمزگذاری نشده ارسال شده باشد، سرویس جی‌میل به زودی این مساله را به شما اطلاع می‏دهد. به گزارش وب‌سایت ZDnet، گوگل با این اقدام قصد دارد ارائه‏دهندگان سرویس‏های پست الکترونیکی را مجبور کند تا برای کاربران خود خدمات رمزگذاری شده و ایمن ارائه دهند.

شرکت گوگل هم‏اکنون این سرویس ایمیل را مبتنی بر فناوری HTTPS ارائه می‏دهد تا ارتباط میان مرورگر اینترنتی و سرور را رمزگذاری کند. به همین دلیل است که جیمیل مانند بسیاری از دیگر شرکت‌های ارائه‏دهنده سرویس‏های پست الکترونیک از جمله مایکروسافت، یاهو و Comcast، رمزگذاری ارتباط اینترنتی کاربران را مبتنی بر فناوری STARTTLS آغاز کرده است. این فناوری جلوی جاسوسی آژانس‏های دولتی و هکرهایی که قصد دارند طی فرآیند انتقال پیام‏های خصوصی کاربران در اینترنت آنها را سرقت کنند می‏گیرد.

البته این مساله یک مشکل دارد. بسیاری از ارائه‏دهندگان سرویس ایمیل از فناوری STARTTLS پشتیبانی نمی‏کنند. این مساله به آن معنی است که هر پست الکترونیکی که توسط ارائه‏دهنده سرویس رمزگذاری می‏شود، نمی‏تواند در صندوق پست مقصد خوانده شد. این فرآیند زمانی مورد استفاده قرار می‏گیرد که هر دو ارائه‏دهنده سرویس ایمیل از فناوری STARTTLS پشتیبانی کنند. اگر یکی از آنها فناوری مذکور را مورد پشتیبانی قرار ندهند، سرویس‏دهنده دیگر نمی‏تواند داده‏های مربوطه را شناسایی کند.


منبع:دنیای اقتصاد

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: جی میل ، امنیت ، ایمیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار