رییس اداره حفاظت محیط زیست تاکستان از ارسال اخطاریه به دو واحد تولیدی آلاینده محیط زیست در این شهرستان و توقف فعالیت آنها به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛محمد جلیلوند افزود: با توجه به بازدید شبانه به عمل آمده و همچنین شکواییه های متعدد مردمی برای یکی از این واحدهای آلاینده به دلیل رهاسازی بخار و گازهای حاصل از فرایند تولید قیر در انتهای خط تولید محصول و در نتیجه ایجاد پراکنش دود سیاه رنگ به محیط اطراف برای این واحد تذکر کتبی صادر شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از این واحدهای آلاینده نیز با توجه به تخلیه کود مرغی در فضای باز واحد به صورت مرطوب و انتشار بوی نامطبوع در فضای اطراف و ایجاد مزاحمت و همچنین احداث نکردن سیستم منابع جمع آوری فاضلاب انسانی و حیوانی با وجودتعهدات قبلی از طرف این اداره اخطاریه داده شد .

جلیلوند اظهار کرد: با توجه به آلودگی این واحدها با استناد به ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، به صورت کتبی به آنها ابلاغ شد تا به مدت یک هفته پس از رویت اخطاریه مبادرت به دفع آلودگی های یاد شده کرده و یا از ادامه فعالیت خودداری کنند.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.