اینکه کتابداران نخستین کسانی هستند که می‌توانند کتاب نویسندگان را به دیگران معرفی کنند، بر اهمیت کار آن‌ها می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ نویسنده رمان «دل و دلبری» از کتابداران به عنوان نخستین رابط میان نویسندگان و علاقه‌مندان به کتاب یاد کرد و گفت: اینکه کتابداران نخستین کسانی هستند که می‌توانند کتاب نویسندگان را به دیگران معرفی کنند، بر اهمیت کار آن‌ها می‌افزاید. نقش آن‌ها در این زمینه و در راستای بهبود وضعیت کتاب و کتابخوانی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.
 
ابراهیم دم‌شناس با اشاره به اینکه کتابدارها برای به روز بودن اطلاعاتشان کار دشواری دارند، ادامه داد: کتاب‌های زیادی به طور ماهانه به چاپ می‌رسند. همه مخاطبان جدی کتاب انتظار دارند که این افراد به عنوان مشاور در زمینه انتخاب کتاب عمل کنند. پس انتظار زیادی از آن‌ها بوجود می‌آید. این کتابداران باید نو به نو با تازه‌های کتاب آشنا باشند و این از دشواری‌های کار آن‌ها به حساب می‌آید.

دم‌شناس در ادامه به آسیب‌های این حرفه اشاره کرد و گفت: امروزه کتابداران نباید تنها اطلاعات دایره‌المعارفی داشته باشند، چرا که به این شیوه خیلی زود مخاطبان کتاب را از دست می‌دهند. هر چه آگاهی آن‌ها بیشتر باشد، بهتر می‌توانند در افزایش میزان مطالعه موثر عمل كنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.