عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: اشاره به اینکه حجم کمی از بازار دارویی کشور شامل داروهای وارداتی است.

دکتر حمید علاف خیری عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه تثبیت قیمت دارو در آینده انجام خواهد شد بیان داشت : قیمت دارو در ایران در مقایسه با سایر کشورهای همسایه پایین است و به همین دلیل خیلی از داروها قاچاق می شود.

وی افزود: اما افزایش قیمت در بازار داخلی را نمی توان انکار کرد و تثبیت در قیمت بازار دارویی بطور کامل وجود ندارد.

 وی با اشاره به اینکه حدود دو ماه پیش قیمت دارو تثبیت شده بود ؛ ادامه داد : افزایش  قیمت دارو ناشی از هزینه تولید آن است و هنگامی که هزینه های تولید تغییر می یابد افزایش قیمت را شاهد هستیم .

 وی با ابراز نگرانی از اینکه اقتصاد داروخانه ها سالم نیست تصریح کرد : اگر می خواهیم اقتصاد سالمی در داروخانه ها داشته باشیم، باید همانند سایر کشورها سود دارو بطور منطقی در جایگاه خود قرار گیرد که در آن صورت عملا مشکل داروخانه ها و ارائه خدمات دارویی کمتر خواهد شد.

خیری با اشاره به مشکلات داروسازان اذعان داشت : هر روز چالش های پیش روی داروسازان گسترده تر می شود و حتی در طرح نوین نظام سلامت نیز جایگاهی برای داروسازان در نظر گرفته نشده است.

 عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران مبحث مالیات را یکی از دغدغه های جامعه داروسازی عنوان کرد و گفت : سیستم های مالیاتی در هر زمان به گونه ای خود را نشان می دهند و هیچ قشری همانند داروسازان بسیار شفاف و روشن مالیات پرداخت نمی کند .

 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دارو ، اقتصاد ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار