مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: منابع ما در کشور و به دنبال آن منابع بیمه محدود است و بیمه نمی‌تواند با رویکرد سخاوتمندانه هزینه مداخلات را بپردازد.

دکتر کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیمه تلاش دارد با تأمین منابع مورد نیاز خدمات سلامت برای بیمه شده‌ها بتواند با حداکثر کارآیی و اثربخشی منابع را به هزینه بگیرد، اما وقتی به مدیریت منابع نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که منابع ما در کشور محدود است و از این نظر منابع بیمه هم محدود می‌باشد.

وی ادامه داد: از این رو زیاد نمی‌توانیم با رویکردی سخاوتمندانه و براساس شواهد غیر علمی هزینه‌های مداخلات را بپردازیم و برای این کار سازمان بیمه سلامت به دنبال پیاده‌سازی سیاست‌های مداخلات بالینی است.

دکتر کبیر اظهار داشت: در حال هماهنگی پیاده‌سازی سیاست‌های مداخلات در مؤسسات طرف قرارداد با کمک وزارت بهداشت هستیم.

وی در خصوص مدیریت منابع تصریح کرد: برای مدیریت منابع در حوزه بیمه سلامت حتماً باید تمهیداتی را برای کنترل هزینه‌ها داشته باشیم از این رو کارگروه‌هایی را در سطح استان‌ها برای تحلیل هزینه‌ها تشکیل دادیم که در حال کار هستند و نتایج به دست آمده از آنها نشان می‌دهد که در برخی استان‌ها مداخلات غیرضروری داریم (تجویزهایی که ضرورت لازم را ندارند).

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتاً بهترین گروه‌هایی که بتوانند در امر جلوگیری از مداخلات غیرضروری کمک کنند انجمن‌های علمی هستند که طبق جلساتی که با دبیر و مدیران آنها داشته‌ایم، قول داده‌اند که همکاری و کمک لازم را انجام دهند اما با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته‌ایم باید با کمک همه به سمتی رویم که وقتی محدودیت منابع و پرداخت‌های دیر هنگام وجود دارد به گونه‌ای مدیریت شود که از همین منابع موجود خوب استفاده کنیم و با مدیریت هزینه‌ها حداکثر کارآیی و اثربخشی را داشته باشیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، منابع ، هزینه درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار