معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در پایان فرایند ثبت نام از متقاضیان خرید اقساطی خودرو از مردم برای اعتماد به خودروسازان داخلی تشکر کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی خان‌کرمی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو عین حال به متقاضیانی که در گروه صنعتی ایران خودرو ثبت نام کرده‌اند، اطمینان داد تمامی 64 هزار متقاضی که برای خرید خودرو در ایران خودرو ثبت نام کرده‌اند خودروی خود را در پنج تا سی روز پس از تایید بانک مرکزی دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان فرایند ثبت نام بیش از 65 هزار و 400 متقاضی ثبت و حدود 54 هزار نفر اقدام به واریز پیش پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: طبق ضوابط پیش فروش تمامی متقاضیان 24 ساعت بعد از پیش ثبت نام برای واریز پیش پرداخت مهلت دارند در غیر این صورت قرارداد باطل خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که حدود 90 درصد از 11 هزار متقاضی باقیمانده نیز طی مهلت باقیمانده اقدام به واریز پیش ثبت نام کنند و به این ترتیب حدود 64 هزار قرارداد فعال خواهیم داشت که چک و قرارداد آن به بانک مرکزی ارسال خواهد شد.

وی افزود: براساس شرایط اعلام شده در آغاز اجرای طرح رسماً از سوی بانک مرکزی اعلام شد که طرح تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت و ثبت نام از متقاضیان انجام می‌شود و تسهیلات مورد نیاز تامین خواهد شد.

خان‌کرمی تاکید کرد: طبق برنامه تولید روزانه ایران خودرو دو هزار و 170 دستگاه است که با توجه پشتوانه تولیدی که از قبل وجود دارد تحویل 64 هزار دستگاه خودروی ثبت نام شده در حداکثر سی روز قطعاً عملی خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی متقاضیانی که در بانک مرکزی تایید و وجه واریز شود، فرایند تحویل شکل می‌گیرد و بعد از پنج تا سی روز قابلیت تحویل خواهد داشت.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در پاسخ به این ابهام که آیا تامین مالی متقاضیان بیش از سقف تعیین شده از سوی بانک مرکزی بر عهده شرکت خواهد بود یا خیر، افزود:هیچ ظرفیتی به در زمان آغاز ثبت نام اعلام نشده بود لذا تمامی 64 هزار ثبت نام به عمل آمده طبق فرایند انجام شده است و به محض اعلام رسمی فرایند فروش متوقف شد بنابراین اصولاً از ابتدا شرایط به گونه‌ای نبوده که اگر تعداد ثبت نام از عدد مشخصی فزونی یافت شرکت باید تامین مالی آن را متعهد شود.

وی درباره این كه گفته می‌شود خودروسازان خواهان فروش 300 هزار دستگاه خودرو هستند نیز گفت: این تعداد هدفگذاری وزارت صنعت معدن و تجارت است و این تعداد عرضه باید در فاصله زمانی شش ماه و تا اردیبهشت ماه تولید و روانه بازار شود و قرار بر این بود که تامین مالی آن نیز در بانک مرکزی شکل بگیرد و محدویت مالی نیز تعیین نشده بود اما پس از تعیین محدودیت 110 هزار دستگاهی این محدودیت رعایت شد.

خان‌کرمی افزود : 110 هزار دستگاه خودروی فروخته شده در قالب این طرح حدود ده درصد هدف تولید سال 94 خودروسازان است و با توجه به استقبال مردم از تسهیلات ایجاد شده برای اعطای وام این تعداد خودرو خریداری و این که نقدینگی پیش بینی شده نیز برای خودروسازان تامین شد.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.