کمپانی "کوالکام "از پردازنده‌ی جدید خود با نام تجاری اسنپدراگون 820 رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، این پردازنده‌ی قدرتمند، سال آینده عرضه خواهد شد و قرار است به‌عنوان پردازنده‌ی پرچم‌دار شرکت‌ها در سال 2016 مورد استفاده قرار بگیرد. طبق گفته‌ی کوالکام، اسنپدراگون 820، سریع‌تر و دارای ویژگی‌های جدیدی است.

رونمایی از قدرتمند ترین پردازشگر در دنیا + تصاویر

اسنپدراگون 820 در 2.2 گیگاهرتز کلاک شده و دارای سی‌پی‌یو جدید Kyro کوالکام است که به گفته‌ی کوالکام، به لطف فرآیند 14 نانومتری FinFET دارای دو برابر قدرت و راندمان بیشتر نسبت به پردازنده‌ی 810 است که سال گذشته عرضه شد. همچنین اسنپدراگون 820 دارای یک پردازنده سیگنال تصویر جدیدی است که به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر 28 مگاپیکسلی را ثبت کنید. پردازنده سیگنال دیجیتال Hexagon 680، عمر باتری و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. از دیگر مشخصات آن می‌توان به پردازنده گرافیکی ادرنو 530، مودم X12LTE و Wi-Fi سه‌باند پیشرفته اشاره کرد.

شارژ سریع 3.0 (Quick Charge 3.0) نیز از ویژگی‌های جدید اسنپدراگون 820 است که به گفته‌ی این شرکت، 38 درصد کارآمدتر از شارژ سریع 2.0 (Quick Charge 2.0) و چهار برابر سریع‌تر از شارژ عادی است. همچنین پردازنده‌ی جدید کوالکام از Snapdragon Sense ID پشتیبانی می‌کند؛ Snapdragon Sense ID، تکنولوژی تشخیص اثرانگشت فراصوتی است که توانایی بازکردن دستگاه شما با اثرانگشت را دارد.

احتمالا تا اوایل سال 2016، خبری از دستگاه‎‌های جدید با اسنپدراگون 820 نباشد اما شایعات اخیر نشان داده‌اند که یک شرکت تا پایان سال 2015، دستگاهی را با این پردازنده معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار