مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ضریب سرمایه گذاری بخش کشاورزی در این استان 1.6 است که بیانگر اهمیت اقتصادی بخش کشاورزی می باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ذبیح الله غریب در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان این مطلب افزود: نرخ رشد ارزش افزوده کشاورزی در این استان هم 20 درصد است.

وی با اشاره به اینکه 16 درصد از آمار 290 هزار نفری شاغلان چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند گفت: هم اکنون 151هزار هکتار از اراضی این استان به زراعت اختصاص دارد که 78 هزار هکتار آن آبی و 73هزار هکتار دیم است.

غریب اضافه کرد: شهرستان لردگان با 29 درصد، بیشترین میزان سطح زمین های کشاورزی و سامان با یک درصد کمترین سهم زمین های زراعی استان را دارد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در بخش گل و گیاه هم سه هکتار گلخانه در این استان وجود دارد ادامه داد: سال گذشته 3.5 میلیون شاخه گل در این گلخانه ها تولید شد که شهرکرد با 45 درصد، رتبه اول تولید گل استان را کسب کرد.

غریب افزود: سال گذشته پنج هزار و 600 تن قارچ دکمه ای در چهارمحال و بختیاری تولید شده که شهرکرد با 41 درصد بیشترین میزان تولید را داشته است.

وی گفت: هم اینک 24 کارگاه تولید قارچ به اضافه واحدهای خانگی در این استان فعال است که واحدهای کوچک تولید قارچ نیز در راستای اقتصاد مقاومتی فعالیت می کنند.

غریب اضافه کرد: سال گذشته 48 تا 50 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیرکشت زعفران رفت که با تشکیل کارگروه توسعه گیاهان دارویی و زعفران از یک و نیم سال گذشته، تولید این محصولات جهش خوبی داشته است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر 300 هکتار از اراضی این استان زیرکشت گیاهان دارویی و زغفران است، افزود: محصول زعفران این استان از سازمان استاندارد، نشان مرغوبترین زعفران را از لحاظ اسانس و کیفیت زعفران کسب کرده است.

به گفته وی؛ شرایط اقلیمی و زمان تابش نور خورشید در کیفیت بالای گیاهان دارویی و محصول زعفران چهارمحال و بختیاری مؤثر است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.