بلدی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم گفت: نزدیک به هشت هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای این استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای قم مقاوم سازی شده‌اند، که از ابتدای طرح ویژه بهسازی و نوسازی که از سال ۸۴ آغاز شده ۱۰ هزار پرونده مقاوم سازی مسکن روستایی در قم تشکیل شده که به بانک معرفی شده‌اند.

 وی بیان کرد: شرایط وام های داده شده برای مقاوم سازی مسکن روستایی شامل ۲ سال دوره مشارکت و ۱۳ سال بازپرداخت با سود پنج درصد است که در روستاها و شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر این تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی در مورد شرایط ثبت نام گفت: متقاضیان می‌توانند به شعبه‌های بنیاد مسکن در بخش‌ها مراجعه کنند و پس از تهیه نقشه پروانه دریافت شده و به بانک معرفی می‌شود و پس از پیشرفت فیزیکی مسکن و تأیید ناظران نظام فنی روستایی تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم  تصریح کرد: نزدیک به هشت هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان قم نیازمند مقاوم سازی هستند.

در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت استان قم که احتمال وجود زلزله  در آن هست، مردم جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود به دفاتر نمایندگی بنیاد مسکن در مرکز بخش‌ها مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.