ششمین کنگره بین ‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی در تاریخ 26 تا 29 آبان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رنجبر رئیس ششمین کنگره بین ‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی در نشست خبری این کنگره بیان کرد: این کنگره با همکاری دفتر نخبگان در تاریخ 26 آبان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره ارائه تازه‌ترین دستاوردهای پزشکی مولکولی و سلولی‌ و همچنین چالش‌های مربوطه به این حوزه و بحث و گفتگو درباره آنان است. علاوه بر این ارتقا دانش پزشکی با همکاری اساتید داخلی و خارجی از دیگر اهداف این کنگره به شمار می‌آید. 

رنجبر در خصوص روز آخر این کنگره عنوان کرد: 29 آبان که روز پایانی این کنگره است بر اساس معیارهایی ویژه به برخی از افراد جوایزی اهدا می‌شود . لازم به ذکر است که این معیارها شبیه معیارهای جایزه نوبل بخش پزشکی هستند که البته بر اساس اهداف بنیاد تغییراتی روی آنها اعمال شده است. 

وی افزود: جوایز در 7 رده مختلف با اهداف بزرگداشت اساتید و ایجاد انگیزه در دانشمندان جوان اهدا می‌شوند این 7 رده عبارتند از:
1-دانشمندان جوان 
2- افرادی که مسئولین اجتماعی در حوزه پزشکی دارند 
3- پزشکانی که بر فرهنگ و هنر قلم می‌زنند 
4- استادان برجسته
5- بالاترین مدال افتخار
6- برگزیدگان پوستر
7- مخترعین و افرادی که در دانش پزشکی نوآوری داشته‌اند

رئیس ششمین کنگره بین المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی با اشاره به اینکه انجام پژوهشها و تحقیقات باید به نفع سلامت جامعه باشد بیان کرد: وقتی دانشمندان ایرانی ساکن خارج از کشور در بالاترین سطح در حال فعالیت هستند دلیلی برای دعوت اساتید خارجی وجود نخواهد داشت. 

وی اضافه کرد: در این کنگره 70 سخنرانی و 14 پنل برنامه ریزی شده است‌ همچنین حدود 50 مقاله انتخاب شده‌اند. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: پژوهش ، پزشکی ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.