استان همدان طی یک سال گذشته با ایجاد کتابخانه های عمومی جدید و ایجاد امکانات زیرساختی و استاندارد سازی آنها از رتبه یازدهم کشور به رتبه اول در شاخص های کتابخانه های عمومی رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیراداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر وامید ما در استان همدان شاهد افزایش 34 باب کتابخانه ای در استان همدان هستیم.

 عاطفه زارعی  با بیان اینکه  تا پايان امسال هم ما در استان همدان  42 کتابخانه مشارکتي راه اندازی می کنیم افزود: هدف دولت با توجه به وضعيت بودجه و اعتبارات ساخت ساختمان هاي جديد کتابخانه ها نيست بلکه تغيير کاربري ها و تامين تجهيزات مهمترين هدف دولت در رفع نياز استان ها به کتابخانه است.

وي اظهار کرد: ايجاد کتابخانه در مدارس، مساجد، املاک وقفي و خانه عالم در شهرستان ها از جمله اين اقدامات است.

وي بيان کرد: در صورتي که فضاي فيزيکي براي ايجاد کتابخانه ها تامين شود هزينه تعمير و تجهيز آن که حدود 300 ميليارد ريال خواهد بود به صورت مشارکتي توسط امور کتابخانه ها و استانداري همدان تامين خواهد شد.

وي اضافه کرد: تا پايان برنامه پنجم توسعه زير بناي کتابخانه هاي استان بايد به ازاي هر 100 نفر سه مترو 17 سانتي متر باشد که اين رقم هم اکنون دو متر و 45 سانتي متر است.
وي بيان کرد: سرانه کتاب استان نيز از 42 صدم به 62 صدم رسيده که تا پايان برنامه پنجم توسعه نيز اين رقم بايد به يک برسد.


وي ايجاد حداقل چهار کتابخانه در شهر ها و يک کتابخانه در روستاهايي با جمعيت بالاي يک هزار و 500 نفر را از اهداف استان عنوان کرد و افزود: همدان از نظر وضعيت کتابخانه ها و رعايت شاخص ها در گذشته رتبه 11 کشوري را به خود اختصاص داده بود که با فعاليت هاي انجام شده اين جايگاه به رتبه اول ارتقا يافته است.

24 آبان  روز ملي کتاب و کتاب خواني نامگذاري شده است.

هم اکنون 109 باب کتابخانه در استان همدان فعال است که چهار درصد از جمعيت استان همدان در آنها عضو هستند.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.