مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان از تحقق هدف ایجاد کتابخانه های عمومی در روستاهای بالای هزار و 500 نفر جمعیت استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عاطفه زارعی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید در تمام شهرهای استان دارای یک کتابخانه عمومی و در روستاهای بالای هزارو 500 نفر جمعیت نیز یک کتابخانه وجود داشته باشیم که ما در کتابخانه های روستایی به اهداف برنامه رسیده ایم و برنامه ما ایجاد کتابخانه عمومی در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت است.



وی با بیان اینکه هم‌اکنون زیربنای فضای کتابخانه‌های عمومی استان همدان به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۲.۷ سانتی‌متر است، افزود: این میزان بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در برنامه پنجم توسعه باید زیربنای توسعه کتابخانه‌ها به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت به ۳.۱۷ سانتی‌متر برسد.


مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان از بهره برداری از 6 کتابخانه روستایی استان همدان در هفته کتاب امسال خبرداد و اظهار داشت: هزینه ساخت این کتابخانه ها بانک پاسارگاد پرداخت کرده است از 24 آبان تا یکم آذر افتتاح می شوند.


 زارعی بابیان اینکه بر اساس هدف‌گذاری‌ها امسال باید ۴۲ باب کتابخانه به‌صورت مشارکتی در استان همدان راه‌اندازی شود، اظهار داشت: نیمی از تجهیزات این کتابخانه‌ها از طریق منابع استانی و بقیه از سوی کتابخانه‌های عمومی استان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.