یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به رویکرد دراقتصاد کشور اجرای طرح کاهش سپرده بانک ها نزد بانک مرکزی اقدامی ضروری به نظر می‌رسید.

محمدرضا غفوری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص کاهش نرخ سپرده گذاری بانک‌ها نزد بانک مرکزی گفت: باتوجه به موجودی انبار کالاها و رکود حاکم بر بازار،  اقتصاد کشور نیاز به یک راه حل مناسب برای خروج از رکود دارد.

وی در ادامه افزود: البته در  راهکارهای خروج از رکود باید به بحث تولید توجه ویژه داشت تا تولید کنندگان بتوانند اشتغال زایی، افزایش کیفیت کالا و رقابت پذیری خود را افزایش بدهند.

این کارشناس اقتصادی بسته تصویب شده بانک مرکزی را اقدامی درست برای افزایش تحریک تقاضا دانست و عنوان کرد: بانک مرکزی باید منابعی را برای تحریک تقاضا در بازار تزریق می کرد و کاهش سپرده بانک‌ها نزد بانک مرکزی یکی از راه کاری‌های خروج از رکود به نظر می‌رسد.

غفوری کاهش سپرده بانک‌ها و نزد بانک مرکزی را موازی افزایش تورم ندانست و گفت: این بسته حمایتی بانک مرکزی به بحث حمایت از تولید تاکید دارد و عملاً به ساختار و حمایت از تولید کنندگان تخصیص پیدا می‌کند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار