در صورت اثبات هویت خارجی عوامل حملات تروریستی پاریس، قانون سفر آزاد میان مرزهای اروپایی تغییر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت «تایم،» در روزهای اخیر و به دنبال حملات تروریستی پاریس، پرسش‌های بسیاری درباره قوانین امنیتی اتحادیه اروپا مطرح شده است. بسیاری از منتقدان سیاست‌های امنیتی این اتحادیه، قانون سفر آزاد میان مرزهای اروپایی را علت اصلی حوادثی از این دست می‌دانند. 

شواهد به دست آمده از هویت خارجی تعدادی از عوامل حملات تروریستی اخیر فرانسه نیز بر این مسئله دامن زده است.

گذرنامه یافت شده در کنار جسد یکی از مهاجمان حوادث پاریس، از سوری بودن او حکایت دارد. شواهد نشان می‌دهد این جوان 25 ساله سوری با گذشتن از مرز یونان و چندین کشور اروپایی دیگر، خود را به راحتی به فرانسه رسانده بود. 

در ماه‌های اخیر و به دنبال ورود صدها هزار مهاجر از کشورهای جنگ‌زده به مرزهای اروپا، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا درباره احتمال حضور تروریست‌های افراط گرا در میان مهاجران ابراز نگرانی کرده‌اند. مقامات این کشورها تلاش کرده‌اند با کشیدن حصار و دیوار، محدودیت‌های موقتی را  بر مرزهای خود اعمال کنند. در ماه اوت (31 روز منتهی به 9 شهریور) 9 کشور اروپایی از جمله فرانسه خواستار اعمال محدودیت بر مرزهایشان شدند. 

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، مصمم است قوانین شینگن را که به گفته او به قیمت امنیت کشورش تمام می‌شود، به حالت تعلیق درآورد. تصمیمی که ممکن است به زودی بوسیله بسیاری از مقامات اروپایی اتخاذ شود و بحران مهاجرت را بیش از هر زمان دیگری تشدید کند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار