معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: رساندن فضاهای آموزشی به سرانه استاندارد در کشور یک عزم ملی را می طلبد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مرتضی رئیسی در سفر به شهرستان سردشت اظهار داشت: توجه به افزایش ضریب ایمنی در مدارس از اولویت های احداث واحدهای آموزشی در مناطق مختلف کشور به شمار می رود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا کاستن از مدارس تخریبی، حفظ مدارس، مقاوم سازی و استاندارد کردن سیستم های گرمایشی آنها تکالیفی است که قانونگذار برای ما مشخص کرده و بیشترین منابع ما نیز در این زمینه به مناطق محروم کشور تخصیص پیدا می کند.

وی یکی از اهداف و رسالت های نظام جمهوری اسلامی را اجرای عدالت از جمله عدالت آموزشی در کشور عنوان کرد و گفت: تخصیص منابع و ساخت و ساز فضاهای آموزشی و افزایش ایمنی سطح مدارس در کشور یک امر اساسی و یک سیاست اصولی است که در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می شود.

رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه طی چند سال گذشته عمده منابع ملی برای مناطق محروم و مرزی کشور تخصیص یافته است، افزود: در همین چارچوب بر اساس اجرای یک طرح ویژه پیش بینی شده است در مدت دو سال مدارس سنگ و گلی و خشتی که به صورت غیر استاندارد بنا شده اند، نوسازی شوند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت سرانه فضای آموزشی در استان آذربایجان غربی نیز گفت: سرانه فضاهای آموزشی این استان نسبت به متوسط کشوری پایین بوده و بایستی سمت و سوی منابع دولتی به شکلی باشد تا عدالت آموزشی در این مناطق برقرار شده و سرانه فضای آموزشی در این استان نیز به خصوص در مناطق مرزی افزایش پیدا کند.

رئیسی اضافه کرد: تامین فضای آموزشی مناسب و رساندن فضاهای آموزشی به سرانه استاندارد در کشور یک عزم ملی را می طلبد که همگان برای عملی کردن و تحقق آن باید دست به دست هم داده و تلاش کنند.

معاون عمرانی ویر آموزش و پرورش به منظور آغاز عملیات احداث یک واحد آموزشی 12 کلاسه در شهرستان مرزی سردشت به این شهرستان سفر کرده بود


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.