مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: 34 پروژه بزرگ تامین آب در این استان در حال اجراست که با پایان یافتن آنها بخشی از مشکلات کشاورزان و مردم برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج علی لطفی افزود: 10 طرح از بودجه ملی و 24 پروژه دیگر از منابع اعتباری تملک و دارایی کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

وی اظهار کرد: مهمترین طرح های این استان شامل تامین آب سه هزار و 500 هکتار زمین های دشت امامزاده جعفر گچساران و ماهور باشت، زهکشی سد کوثر و اجرای شبکه آبیاری و زهکشی هفت هزار هکتار در لیشتر و خیرآباد، آبرسانی به پنج هزار هکتار از زمین های دهدشت غربی، ساخت سد تنگ سرخ، ساماندهی رودخانه های باشت و دیل و آبرسانی به شهر لیکک است.

وی بیان کرد: تامین آب آشامیدنی شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام و روستاهای مسیر از طریق سد کوثر، مطالعه 12 ساختگاه نیروگاه برق آبی و مطالعه سدهای شیو، سیوکی، سرگچینه، مارون دو، سقاوه و سادات جزو مهمترین طرح های در حال مطالعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: طرح مطالعاتی ساماندهی رودخانه بشار انجام شده و عملیات اجرایی این پروژه در یک ماه آینده شروع خواهد شد.

وی ابراز کرد : بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و زیباسازی رودخانه بشار یاسوج اختصاص یافته است.

لطفی افزود: این میزان اعتبار از سوی وزارت نیرو برای برای زیباسازی رودخانه بشار اختصاص داده شده است.

وی گفت: در فاز اول سه کیلومتر از ساحل رودخانه بشار ساماندهی می شود.

لطفی اظهار کرد: ساخت سازه های بتنی، عملیات خاکریزی و دیوارسازی در فاز اول پروژه ساماندهی و زیباسازی رودخانه بشار یاسوج انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این طرح از محل پل بشار تا پل مختار به طول 12کیلومتر زیباسازی می شود که برای اتمام آن بیش از 120میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

لطفی ابراز داشت: این پروژه با مشارکت شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج انجام می شود.

کهگیلویه و بویراحمد 10درصد از روان آب های کشور را در خود جای داده که 90درصد آن بدون استفاده از استان خارج می شود.

این استان با میانگین سالانه 690 میلی متر بارندگی از مناطق پرآب کشور است.

با وجود این منابع خدادادی از 270 هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد 200 هزار هکتار آن به صورت دیم آبیاری می شود.

انتهای پیام /
برچسب ها: طرح ، آبرسانی ، پروژه ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.